صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

پیام رسانهای داخلی جایگزین مشابه خارجی می شوند

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش ها بر تقویت پیام رسانهای داخلی متمرکز شده است تا به مرور جایگزین پیام رسانهای خارجی شوند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش‌ها بر تقویت پیام رسانه‌ای داخلی متمرکز شده است تا به مرور جایگزین پیام رسانه‌ای خارجی شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، صادق عباسی شاهکوه روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: در این راستا شبکه زیرساخت ارتباطاتی کشور به خوبی ارتقا یافته و بخشی از این اقدامات در مشهد در حال انجام است.
وی اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک در روستاها نیز اقدامات موثری انجام گرفته و هم اکنون پروژه ای برای برخوردار شدن روستاها از فیبر نوری در حال اجراست تا روستاها هم به شبکه الکترونیک دولت متصل شوند.
وی گفت: به تناسب توسعه شبکه دولت الکترونیک در مناطق مختلف نیاز به پیشخوان های خدمات دولت کاهش می یابد لذا باید برای اتصال دستگاه ها و بخش های مختلف به این شبکه برنامه ریزی لازم انجام شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است و علاوه بر آن با وسعت بسیار، همجواری با ۲ کشور و ظرفیت های ترانزیتی، نیازمند امکانات ویژه است.
علیرضا رشیدیان با اشاره به پذیرایی خراسان رضوی از ۱۴.۵ میلیون نفر در نوروز امسال افزود: مشکلات گذشته در حوزه ارتباطی این استان تا حد زیاد در نوروز ۹۷ برطرف شد اما همچنان در ارائه این خدمات مشکلاتی وجود داشت که اصلاح آنها نیازمند ارتقا و تقویت حوزه زیرساختی ارتباطات استان است.
وی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ روستا در خراسان رضوی به شبکه دولت الکترونیک متصل شده اند اما هنوز از مجموع ۲ هزار و ۵۹۲ روستا و سه هزار و ۳۰۰ آبادی استان بخش قابل توجهی به این شبکه متصل نشده اند.
وی گفت: اجرای شبکه دولت الکترونیک و توسعه پنجره خدمات الکترونیکی در روستاها تاثیر قابل توجهی در کاهش مهاجرت و مراجعه به شهرها دارد.
استاندار خراسان رضوی همچنین کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه طرح های عمرانی این بخش را خواستار شد.
در این دیدار 'حمیدرضا رضایی نیا' به عنوان مدیر جدید شرکت ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی معرفی و از خدمات 'محمدعلی چشمی' مدیر سابق این شرکت قدردانی شد.