صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی:

45 هزار مددجوی گیلانی از بیمه درمانی کمیته امداد بهره‌مند هستند

رشت- رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بخشی از گزارش عملکرد این حوزه در سال ۹۶ ارائه داد.
رشت- رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بخشی از گزارش عملکرد این حوزه در سال ۹۶ ارائه داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر جواد اسماعیل‌پور، رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر از مددجویان شهری تحت حمایت این نهاد از بیمه درمانی برخوردار هستند، گفت: سال گذشته برای هزینه‌های درمانی این مددجویان ۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان پرداخت‌شده است.
وی افزود: از برنامه‌های بخش بهداشت و درمان کمیته امداد، کمک به تأمین سلامت نیازمندان و ارتقا شاخص هاو مراقبت‌های بهداشتی، پرداخت تفاوت‌های تعرفه‌ای، کمک به خرید لوازم پزشکی و بهداشتی و پرداخت فرانشیز بیماران صعب‌العلاج است.
دکتر اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی در کنار خدمات فرهنگی، معیشتی و توانمندسازی مددجویان از فعالیت‌های مهم کمیته امداد است که با برنامه‌ریزی مدون و جدیت دنبال می‌شود، ادامه داد: سال گذشته دو میلیارد و ۷۶۲ میلیون ۶۰ هزار تومان برای بیمه مکمل ۱۰۸ هزار و ۱۰۵ نفر از بیماران تحت حمایت این نهاد در گیلان پرداخت‌شده است.
رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان تعداد بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت استان را هزار و ۷۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: این بیماران در سال گذشته بابت هزینه‌های درمانی ۶۳۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان دریافت کرده‌اند.
وی همچنین پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی چهار هزار و ۷۷۹ زن سرپرست خانوار و ۶۲۳ نفر از مجریان طرح اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای این امر هفت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریزشده است.
اسماعیل‌پور توجه به خانوارهای ساکن در مناطق محروم را از اولویت‌های کاری کمیته امداد برشمرد و گفت: سال گذشته ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به این خانوارها در قالب اهدا وسایل گرمایشی و سبد غذایی خدمت ارائه‌شده است.
شایسته ذکر است ۹ هزار و ۳۲۸ خانوار از روستاییان و عشایر تحت حمایت کمیته امداد گیلان از بیمه درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.