صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت

تقویت استفاده از کالای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تقویت استفاده از کالای داخلی و تحقق شعار سال نیازمند فرهنگ سازی در جامعه توسط گروه های تاثیرگذار از جمله روحانیون است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تقویت استفاده از کالای داخلی و تحقق شعار سال نیازمند فرهنگ سازی در جامعه توسط گروه‌های تأثیرگذار از جمله روحانیون است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: باید با کار کارشناسی و مطالعات گسترده علت کم اقبالی نسبت به خرید کالای ایرانی جست جو و سپس موانع و مشکلات بر سر این راه برداشته شود.
به گفته وی، اگر دولت و ملت برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند مطالبه مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: با افزایش کیفیت کالاهای تولید شده و کاهش قیمت محصولات باید رقابت پذیری کالای ایرانی را افزایش و در نهایت برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصادی کشور وارد عمل شد.
حجت الاسلام خاموشی افزود: بدون شک با برنامه ریزی دقیق و داشتن نقشه راه می‌توان در آینده محصولات ایرانی را با برند سازی روانه بازارهای خارجی نیز کرد.
وی با اشاره به کاهش واردات کالاهای خارجی، افزود: برای رسیدن به این منظور باید بازرسی‌ها و کنترل بر ورود برخی از محصولات خارجی افزایش یابد.
حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: مردم ما بسیار نجیب، مؤمن و انقلابی هستند و از این رو همه مسئولان با همکاری و هم افزایی های لازم جهت رفع دغدغه‌ها و مطالبات موجود جامعه باید با شدت بیشتری وارد عمل شوند.
**برندسازی باید در دستور کار واحدهای تولیدی قرار گیرد
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: متأسفانه کشور ما هنوز در تولید محصولات به برند خود دست نیافته تا بتواند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند و به همین دلیل کالاهای ایرانی با برندهای خارجی عرضه می‌شوند.
عبدالمحمد زاهدی اضافه کرد: استفاده از کالای ساخت داخل باید در ابتدا از مسئولان آغاز شود تا این مهم در میان سایر اقشار جامعه نیز تسری یابد.
وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه کیفیت برخی از کالاهای داخلی قابل رقابت با محصولات خارجی نیست و باید در این زمینه اقدام‌های لازم صورت پذیرد.
استاندار قزوین در پایان افزود: مردم ایران همواره قدردان امنیت موجود در کشور خود بوده تا جایی که اگر این مساله در داخل فراهم نبود ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم.