صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با عنوان «عصر جدید همکاری رسانه‌ای در همبستگی آسیا و توسعه نوآوری»

سران رسانه‌های آسیا در چین جمع شدند

نشست سران رسانه‌های آسیا با عنوان «عصر جدید همکاری رسانه‌ای در همبستگی آسیا و توسعه نوآوری» در جزیره سانیا در استان هاینان چین آغاز به کار کرد.
نشست سران رسانه‌های آسیا با عنوان «عصر جدید همکاری رسانه‌ای در همبستگی آسیا و توسعه نوآوری» در جزیره سانیا در استان هاینان چین آغاز به کار کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست که به عنوان بخشی از نشست‌های مجمع آسیایی بوائو با حضور ۱۴۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های آسیایی از ۴۰ کشور از عصر دوشنبه در چین آغاز شد، موضوعات گسترده‌ای پیرامون افزایش ارتباط بین کشورهای آسیایی از طریق همکاری رسانه‌ای به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در این نشست ۵۹ رسانه آسیایی از ۳۲ کشور جهان با انتشار بیانیه‌ای به پیشبرد هر چه بیشتر "اتحاد خبری" تاکید کردند و همچنین ۱۹ رسانه از ۱۲ کشور نیز با امضای ۹ سند درباره اشتراک اخبار، مصاحبه‌های مشترک و توسعه رسانه‌ای به توافق رسیدند.
نشست سران رسانه‌های آسیا در چهار محور «یک جاده یک کمربند» و فرصت‌های جدید اطلاع‌رسانی بین‌المللی، ۴۰ سال اصلاحات و درهای باز، توسعه چین و فرصت‌های جهانی و یاری به جامعه با کمک رسانه‌ها برگزار می‌شود.
هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از مؤسسان آن به شمار می‌رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری‌های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا پاسیفیک و نهایتاً تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیاست.
سید ضیا هاشمی، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز به عنوان نماینده ایران در این نشست حضور دارد.