صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: برای 198 مددجو در سال گذشته با پرداخت 37 میلیارد و 490 میلیون ریال تسهیلات در قالب 120 طرح خودکفایی، شغل ایجاد شد و این میزان اشتغالزایی نسبت به سال های گذشته بی سابقه است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: برای ۱۹۸ مددجو در سال گذشته با پرداخت ۳۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۱۲۰ طرح خودکفایی، شغل ایجاد شد و این میزان اشتغالزایی نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بهرام تسلی نیا روز دوشنبه اعلام کرد: پرورش انواع دام و طیور، قارچ، زنبورداری، کیوی کاری، خیاطی، شیرینی پزی و مشاغل خانگی از شغل‌های ایجاد شده توسط ۱۹۸ مددجوی کمیته امداد امام (ره) آستاراست.
وی اظهار کرد: پارسال چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی با نرخ سود پایین به ۲۲۵ مددجوی تحت‌پوشش کمیته امداد آستارا در بخش‌های درمان، ازدواج، تحصیل و موارد دیگر پرداخت شد.
وی بیان کرد: در سال ۹۵، ۲۱ میلیارد ریال برای طرح‌های خودکفایی و اشتغالزایی پرداخت و زمینه اشتغال ۱۲۸ مددجو فراهم شده بود.
۲ هزار و ۶۰۱ خانوار با چهار هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.
صندوق کارآفرینی امید آستارا برای ۱۲۶ نفر شغل ایجاد کرد
رئیس صندوق کارآفرینی امید آستارا از اشتغالزایی برای ۱۲۶ نفر در این شهرستان در سال گذشته با پرداخت ۳۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات خبر داد.
بابک نوری در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات اشتغال با توجه به نوع طرح‌ها تا سقف یک میلیارد ریال به فرد متقاضی اختصاص می‌یابد و بیشتر متقاضیان با دریافت تسهیلات، کارگاه‌های گلیم بافی، خیاطی و واحدهای صنفی راه اندازی کردند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ با پرداخت ۲۱ میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تسهیلات، برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد شد، اضافه کرد: متقاضیان به شرط احراز بیکاری می‌توانند با ارائه مدرک مهارت رشته مورد نظر، از تسهیلات کارآفرینی با چهار درصد سود بهره مند شوند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.