صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کتاب تازه

سه کتابی هستند که به تازگی وارد بازار نشر شدند

«پرنسس ها فقراتشان بیرون نمی زند»، «از من داخل شهر آلام می شوند» و «سینما مولن روژ: تاراج، سینما ریولی: گمشده» سه کتابی هستند که به تازگی وارد بازار نشر شدند.
«پرنسس ها فقراتشان بیرون نمی زند»، «از من داخل شهر آلام می شوند» و «سینما مولن روژ: تاراج، سینما ریولی: گمشده» سه کتابی هستند که به تازگی وارد بازار نشر شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «پرنسس ها فقراتشان بیرون نمی زند» مجموعه داستانی ۹۴ صفحه‌ای نوشته نسرینا رضایی است که انتشارات مروارید آن را در ۵۵۰ نسخه، قطع رقعی و بهای یکصد هزار ریال منتشر کرده است.
«یک جفت چشم سیاه ۲۰ ساله»، «خوابگاه»، «اتاق عربده می کشد»، «لب های متحرک» و «شب تمام تنم را پوشاند» از جمله ۱۲ داستان کوتاه این مجموعه هستند.
در پشت جلد این کتاب آمده است: ناگهان برق رفت، هر چه بیشتر به تاریکی زل می‌زدم، بیشتر می‌فهمیدم که جز سیاهی، چیز دیگری پیدا نیست، تنها بودم، با دست‌هایی ۱۱ ساله و چشم‌هایی که دنبال روشنایی می‌گشت. می‌دانستم کسی خانه نیست.
با این حال چند بار مادرم را صدا زدم. هیچ جوابی نشنیدم، از جایم بلند شدم، کورمال کورمال خودم را به بیرون از اتاق کشاندم، زمستان بود و شعله‌های آبی بخاری کمی خانه را روشن کرده بود.
حس می‌کردم کسی پشت سرم ایستاده است، حجمی نامرئی را پشت گردنم احساس می‌کردم، گوش‌هایم تیز شده بود و چشم‌های گشاده‌ام فقط به روبرو خیره شده بود.
زل زده بودم به نور زردرنگ کم سویی که از شعله‌های بخاری روی فرش می‌تابید.
می‌ترسیدم به پشت سرم نگاه کنم، فقط یک آرزو داشتم، کاش صدای چرخیدن کلید در قفل دربیاید. کاش در باز و مادرم داخل شود.
** سینما مولن روژ: تاراج، سینما ریولی: گمشده
سینما مولن روژ: تاراج، سینما ریولی: گمشده مجموعه داستان ۱۰۱ صفحه‌ای، نوشته افشین هاشمی شامل ۱۴ داستان است که از جمله آن
داستانهای «عروسی»، «مگس ها»، «مترو»، «زمستان»، «مرد درخت ها» و «شبی پر از خوشی» است.
قیمت این کتاب با قطع رقعی یکصد هزار ریال، شمارگان ۵۵۰ نسخه و ناشر انتشارات مروارید تعیین شده است.
پشت جلد این کتاب آمده است: من که می گم دختر، همین که زیر ابرو را برداره، کافیه، قیافه‌ش زمین تا آسمون فرقشه، البته حالا که دخت را همین که دیپلم می گیرن، هول و ولا گرفته، بدو بدو می دون زیر ابرو بر می دارن تا مبادا از قافله عقب بمونن.
من دیگه بخدا نمی دونم، اینایی که می بی نم زنن یا دختر، می خوام برا رضا برم جلو.
** «از من داخل شهر آلام می شوند»
کتاب «از من داخل شهر آلام می شوند» مجموعه شعری نوشته هنگامه هویداست که در ۵۵۰ نسخه، قطع رقعی و بهای ۱۱۰ هزار ریال توسط انتشارات مروارید چاپ شده است.
هویدا شاعر، مترجم و پژوهشگر متولد سال ۵۷ در تهران و دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی است.
وی اکنون مشغول به کار و تحصیل در حوزه انسان شناسی دانشگاه سوربن پاریس است که تاکنون دو مجموعه شعر و دو مجموعه ترجمه از شعر فرانسه از وی منتشر شده است.