صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان

ظرفیتهای زیر ساختی حمل و نقل به توسعه اقتصادی استان سرعت می بخشد

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: ظرفیت‌های موجود زیر ساختی و حمل و نقلی گلستان توسعه اقتصادی استان را تسریع و به آن سرعت می بخشد.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: ظرفیت‌های موجود زیر ساختی و حمل و نقلی گلستان توسعه اقتصادی استان را تسریع و به آن سرعت می بخشد.
به گزارش کسب و کار نیوز، حسین محبوبی در اولین جلسه کارگروه حمل و نقل و مسکن اظهار داشت: کارگروه حمل و نقل و مسکن گلستان یکی از ۱۹ کارگروه تشکیل شده در استان و با هدف تدوین چشم انداز برنامه راهبردی استان در افق ۱۴۰۴ در راستا و امتداد سند چشم انداز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویکرد بهبود فضای کسب و کار، کارآفرینی و اشتغالزایی کشور در حوزه حمل ونقل ومسکن در استان است.
رئیس کارگروه حمل و نقل و مسکن استان ادامه داد: استفاده بهینه از منابع و امکانات در اختیار، شناسایی به موقع فرصت هاو عوامل تهدید و استفاده مؤثر از آن و مقابله به موقع در برابر تهدیدها، بومی سازی برنامه‌های راهبردی و مشارکت مردم و سازمانهای عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و مسکن از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه خواهد بود.
وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و طبیعی ووجود فرودگاه بین المللی، قرار گرفتن در کریدورغرب به شرق و شمال به جنوب، فعال بودن راه آهن بین المللی اینچه برون (سراسری)، پایانه مرزی، منطقه آزاد و تجاری اینچه برون ازجمله زیرساخت‌های مناسبی است که در گلستان درحوزه حمل و نقل دارا می‌باشد و به عنوان یک نقطه قوت درجهت رسیدن به توسعه اقتصادی گلستان محسوب می‌شود.
گفتنی است در این جلسه کلیه دستگاه‌های دولتی حمل ونقل ومسکن و بخش خصوصی و تعاونی و سایر نهادهای مردمی که به نوعی دراین بخش فعالیت دارند بعنوان عضو این کارگروه حضور داشتند.