صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون سازمان امداد و نجات

میزان عملیات ترافیکی امداد و نجات در نوروز 10 درصد افزایش یافت

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام پنج هزار و 140 عملیات امدادی تا 13 فروردین ماه توسط امدادگران این سازمان گفت: این حجم از عملیات ، نشان از رشد 10 درصدی عملیات ترافیکی سازمان در نوروز امسال است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام پنج هزار و ۱۴۰ عملیات امدادی تا ۱۳ فروردین ماه توسط امدادگران این سازمان گفت: این حجم از عملیات، نشان از رشد ۱۰ درصدی عملیات ترافیکی سازمان در نوروز امسال است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شاهین فتحی روز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به این میزان افزایش عملیات ترافیکی سازمان امداد و نجات، رانندگان در موج جدید بازگشت از سفرهای نوروزی حوصله بیشتری در رانندگی داشته باشند.
وی همچنین این مطلب را در شرایطی بیان کرد که بر اساس آمار پلیس، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز امسال گزارش شده و اینکه خطای انسانی، دلیل ۸۵ درصد تصادفات در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ بوده است.
فتحی تصریح کرد: اگر هموطنان با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند، شاهد افزایش تلفات در سوانح رانندگی نخواهیم بود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات، میزان عملیات کوهستان و انتقال مصدومان به مراکز درمانی نیز ۱۰ درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد داشته است.
وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۹۰ مصدوم در نوروز امسال با کمک امدادگران هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و همچنین در مجموع ۱۵ هزار و ۶۷۳ نفر اسکان داده شدند اسکان اضطراری برای ۸۳۴ مسافر از این شمار مسافر انجام شد.
وی با بیان این‌که طی این مدت ۳۵۲ مورد عملیات رهاسازی از سوی هلال‌احمر صورت گرفته است، اظهار کرد: ۶۶۹ نفر از مصدومان ترافیکی نیز رهاسازی شدند.
فتحی درباره پوشش امدادی جمعیت هلال‌احمر در روز طبیعت گفت: ۶۳۳ پست موقت و سیار جمعیت هلال‌احمر، ۲ هزار و ۸۱۶ نیروی عملیاتی و ۶۰۰ خودرو عملیاتی برای پوشش امدادی سیزده فروردین از سوی جمعیت هلال‌احمر بکارگیری شدند.