صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر کار در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد

تعیین مزد 97 بر اساس «سبد معیشت» و « تورم»

وزیر کار در حاشیه نشست رسمی شورای عالی کار با اعلام پایان نشست این شورا از افزایش دستمزد سال 97 کارگران به نسبت سبد معیشت و نرخ تورم خبر داد و گفت: به دنبال افزایش قدرت خرید کارگران هستیم.
وزیر کار در حاشیه نشست رسمی شورای عالی کار با اعلام پایان نشست این شورا از افزایش دستمزد سال ۹۷ کارگران به نسبت سبد معیشت و نرخ تورم خبر داد و گفت: به دنبال افزایش قدرت خرید کارگران هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، صبح امروز دویست و هفتاد و دومین نشست رسمی شورای عالی کار با حضور وزرای اقتصاد، صنعت و کار و همچنین نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی در وزارت کار برگزار شد.
در حاشیه این نشست علی ربیعی با اشاره به اینکه جلسه بعدی شورای عالی کار فردا ساعت ۸ شب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر اینکه نرخ تورم را در نظر خواهیم گرفت، سبد معیشت نیز برای افزایش مزد ۹۷ کارگران مدنظر خواهد بود.
ربیعی گفت: به دنبال این هستیم تا قدرت خرید کارگران افزایش پیدا کند و در کنار آن شرایط کار و تولید را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد سال آینده کارگران باید به نسبتی از هزینه‌های معیشت آنان باشد، گفت: در نشست امروز اختلاف‌نظرهای زیادی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی وجود داشت، گفت: به همین منظور فردا ساعت ۸ شب نشست بعدی شورای عالی کار خواهد بود.