صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف اصفهان خبر داد

تشکیل کارگروه تنظیم بازار شب عید

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: کارگروه تنظیم بازار پیش‌خرید و خرید شب عید را انجام داده است تا در صورت نیاز به بازار ورود کرده و فرآیند تنظیم بازار را انجام دهد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: کارگروه تنظیم بازار پیش‌خرید و خرید شب عید را انجام داده است تا در صورت نیاز به بازار ورود کرده و فرآیند تنظیم بازار را انجام دهد. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، رسول جهانگیری از تشکیل کارگروه تنظیم بازار به مدیریت استاندار اصفهان خبر داد و اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار پیش‌خرید و خرید شب عید را انجام داده است تا در صورت نیاز به بازار ورود کرده و فرآیند تنظیم بازار را انجام دهد. وی در گفت و گو با فارس افزود: فعالیت بازرسی از اول اسفند شروع شده و بحث بازرسی بازار شب عید نیز از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت. رئیس اتاق اصناف اصفهان بیان کرد: بازرسی‌ها دربرگیرنده مواردی نظیر بحث نظارتی، پاسخگویی به شکایت مردم و رصد بازار است و همچنین گزارش‌هایی که بازرسی اتاق اصناف گزارش می‌دهند را به دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار انتقال می‌دهیم. وی گفت: با وجود بازرسی‌هایی که صورت می‌گیرد، هیجانات بازار شب عید امری اجتناب‌ناپذیر است و بحث عرضه و تقاضا می‌تواند بازار محصولات را به‌صورت موقت از تعادل خارج کند. جهانگیری افزود: به‌طور مثال تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار در طول سال چندان زیاد نیست و به‌ طور معمول به مناسبت‌های خاص نظیر عید نوروز و شب یلدا محدود می‌شود؛ بنابر این در این مواقع تقاضا بر عرضه غلبه می‌کند و هیجانات بازار نیز در تغییرات قیمت بی‌تأثیر نیست. وی تصریح کرد: در حال حاضر مایحتاج مردم اعم از کالاهای اساسی چه میوه و اقلام شب عید به وفور موجود است و هیچ نگرانی از بابت کمبود این اقلام در ایام عید وجود ندارد. جهانگیری به مشکلاتی که در سنوات گذشته به دلیل کمبود برخی اقلام نظیر پرتقال ایجادشده بود، اشاره کرد و گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و ذخیره مناسب این محصولات در انبارها مشکلی از بابت کاهش عرضه و یا افزایش قیمت وجود نداشته باشد. وی اظهار داشت: مردم به‌منظور تهیه اقلام موردنیاز شب عید خود هیچ نگرانی نداشته باشند و به‌منظور پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف احتمالی، بازرسی‌ها به‌صورت منسجم در حال انجام است.