صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرماندار ویژه شهرری گفت

نیت خیر اوقاف در ساماندهی قبور امامزاده عبدالله

فرماندار ویژه شهرری گفت: اداره اوقاف باید در ساماندهی قبرهای امامزاده عبدالله ملاحظات مردم را در نظر می گرفت البته آنها نیت خیر داشتند ولی کج سلیقگی کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، فرماندار ویژه شهرری گفت: اداره اوقاف باید در ساماندهی قبرهای امامزاده عبدالله ملاحظات مردم را در نظر می گرفت البته آنها نیت خیر داشتند ولی کج سلیقگی کردند.
اداره اوقاف شهرری با اجرای طرح ساماندهی قبور امامزاده عبدالله هر از چند گاهی موج رسانه ای ایجاد می کند. سال ۹۱ با اجرای طرح گسترش شبستان امامزاده عبدالله بسیاری از سنگ قبرهای اطراف این امامزاده از بین رفت تا بتوانند روی آن سقف زده و فضای شبستان را بزرگتر کنند.
حالا این بار به بهانه ساماندهی ورودی امامزاده عبدالله بسیاری از قبور تخریب شده تا جایی که بسیاری از رسانه ها و حتی بازیگران نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. در این میان اما سازمان میراث فرهنگی نیز اجرای این طرح را به دلیل اینکه با این سازمان هماهنگ نکرده اند خلاف قانون می دانند.
در این باره، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، مدیر نمایندگی میراث فرهنگی شهرری، مدیر اوقاف و امور خیریه استان تهران، مدیر آستان امامزاده عبدالله شهرری، رئیس اداره اوقاف شهرری و فرماندار ویژه شهرری به همراه خبرنگاران از محوطه امامزاده عبدالله دیدن کردند.
در این بازدید هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندارتهران وفرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تذکری که به اداره اوقاف دادیم این بود که باید طرح‌شان را از قبل در کمیسیون مصوب و نظر دستگاه مسئول که همان میراث فرهنگی است را می گرفتند و بعد اقدام به ساماندهی می کردند چه بسا گرفتن طرح سازمان میراث فرهنگی، موجب می‌شد که اجرای این طرح بهتر نیز انجام شود.
وی گفت: ما به اداره میراث فرهنگی تهران و شهرری اعلام کردیم که باید سنگ قبرهایی که سالم هستند و دارای ارزش تاریخی بوده اند را شناسایی و حفظ کنند. اداره اوقاف باید ملاحظات مردم را در نظر می گرفت البته اداره اوقاف نیت خیر داشته ولی کج سلیقگی کرده و نظر میراث فرهنگی را نگرفته است.
جمالی پور بیان کرد: باید ملاحظات مردم و میراث فرهنگی و حساسیت ها را در نظر می گرفتند برخی از افراد در فضای مجازی گفتند که قرار است اینجا بازار و پاساژ شود ولی امروز می بینید که این طور نیست و اوقاف چنین قصدی را ندارد.
وی درباره اینکه طرح ساماندهی تا کجا پیش می رود افزود: فعلاً قرار نیست که به حیاط های دیگر وارد شوند.