صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازه گستر:

صنعت قطعه سازی هویت دهنده صنعت خودروسازی کشور است

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا تقویت صنعت قطعه سازی را مهم برشمرد و گفت: به لطف خدا شرکت سازه گستر در سال جاری توانست با تأمین به موقع خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا رکوردهای بی سابقه‌ای را در گروه سایپا و صنعت خودرو رقم زند.=
مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا تقویت صنعت قطعه سازی را مهم برشمرد و گفت: به لطف خدا شرکت سازه گستر در سال جاری توانست با تأمین به موقع خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا رکوردهای بی سابقه‌ای را در گروه سایپا و صنعت خودرو رقم زند و این مهم با عزم و اراده جدی قطعه سازان متعهد زنجیره تامین میسر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپا نیوز؛ معصوم نجفیان با بیان مطلب فوق افزود: از آنجا که عرضه محصولات گروه خودرو سازی سایپا در بازار داخلی و حوزه صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶% درصد افزایش پیدا کرده، می‌توان عنوان کرد که عوامل متعددی سبب ایجاد این رشد چشمگیر شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت سازه گستر بزرگ‌ترین مدیریت زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا را برعهده دارد همواره شعار حمایت از تولید داخلی و تامین قطعات از منابع داخلی را سرلوحه اقدامات قرارداده و حجم قرارداهای منعقد شده با قطعه سازان گویای این مطلب است.
مدیرعامل سازه گستر گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی با مشکلات زیادی از قبیل رشد شتابان نرخ دلار، افزایش قیمت مواد اولیه با منشا خارجی و داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند و ما به عنوان مدیریت زنجیره تامین به تمام این مسائل واقف هستیم.
وی تاکید کرد: به همین منظور در چند ماهه گذشته براساس دستور مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا توافق نامه‌هایی با شبکه بانکی منعقد و بخشی از مطالبات شرکت‌های قطعه ساز پرداخت شد تا جریان تولید، اصالت و موجودیت خود را حفظ نماید.
وی درادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در حمایت از صنعت قطعه سازی نقش آفرینی آنان در حوزه توسعه پلت فرم‌های داخلی و محصولات تولیدی مشترک با شرکای خارجی خطوط تولید است و دراین زمینه شرکت سازه گستر از طریق برگزاری جلسات و فراخوان به قطعه سازان در صدد تشویق مشارکت هر چه بیشتر شرکت‌های قطعه ساز است و نمایشگاه دائمی از نمونه قطعات خودروهای شرکاء خارجی که در حال حاضر مونتاژ داخلی می‌شود جهت ساخت داخل در محل شرکت سازه گسترایجاد شد.
نجفیان با اشاره به افزایش کمی و کیفی محصولات درسال آینده گفت: سال ۹۷ نقطه عطفی در تاریخ خودروسازی سایپا به لحاظ تنوع محصول در ابعاد کمی و کیفی خواهد بود و شرکت سازه گستر مشارکت عظیم قطعه سازان را می‌طلبد بدین منظورتمام توان خویش را بکار خواهیم بست تا از حداکثر توان زنجیره تامین استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تقویت و استفاده از ظرفیت داخلی صنعت قطعه سازی ارتباط نزدیکی با رشد و توسعه صنعت خودرو خواهد داشت و درادامه این روند رضایت مشتریان ضامن بقای صنعت قطعه و خودروسازی کشورخواهد بود.
نایب رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا افزود: در تمام دنیا به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز و مدرن و همچنین افزایش کیفیت در صنعت قطعه‌سازی باعث پیشرفت‌های بی‌شماری شده است و باید صنعت قطعه سازی کشور با سرمایه‌گذاری جدید و انتقال دانش فنی تقویت شود تا بتواند در فرآیند داخلی سازی قطعات خودروهای جدید مشارکتی فعالانه داشته باشد.
نجفیان در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر بخش اعظم قطعات تولید داخل از جمله فولاد، مواد پلیمری که قابلیت تولید داخل را دارند، قطعات لاستیکی، شیشه و موارد بیشمار دیگر از زنجیره تامین داخلی تهیه می‌شود و گروه خودروسازی سایپا همواره اهتمام ویژه ای به شعار اقتصاد مقاومتی داشته است.