صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«کسب‌وکار» برترین‌های الکام‌استارز را معرفی می‌کند‌

تنوع طرح‌های برتر الکام‌ استارز

در الکام‌استارزی که گذشت، بخشی رقابتی بین استارت‌آپ‌های حاضر وجود داشت.
محمد جوادی قاضیانی
به گزارش کسب و کار نیوز، در الکام‌استارزی که گذشت، بخشی رقابتی بین استارت‌آپ‌های حاضر وجود داشت. در این بخش استارت‌آپ‌ها برای متقاعد کردن داوران و منتور‌ها به ارائه کار‌های خود می‌پرداختند که از این بین استارت‌آپ‌های برتر توسط داوران انتخاب می‌شدند. امسال سالن الکام‌استارز به جز رقابت گفته‌شده دو فرصت دیگر ارائه نیز برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته بود که در مدلی استارت‌آپ‌ها فرصت ارائه طرح کسب‌وکار خود را برای داوران و منتورها داشتند و بیشتر بر آموزش و افزایش مهارت‌های تیمی استارت‌آپ‌ها تاکید داشت و برای ایجاد آمادگی آنها پیش‌بینی شده بود. فرصت دیگری که طبق استانداردهای حرفه‌ای و بین‌المللی برای ارائه ایده‌های استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شد، حضور سرمایه‌گذاران به عنوان داور بود. در این مدل استارت‌آپ‌ها به جای منتورهای الکام‌استارز برای سرمایه‌گذاران ایده‌های استارت‌آپی خود را ارائه کردند و برای کسب حمایت آنها با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در نخستین رقابتی که اشاره کردیم، ۱۰ طرح به ترتیب برگزیده شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:
۱- تحلیل ارتباط برنا ۲- موز را ۳- کامنت ماینر ۴- بازار آنلاین خدمات استادکار ۵- پیاده ۶- نواک ۷- برکت ۸- کیف پول شخصی نیو ۹- پونز (لوکز سابق) ۱۰- ابرا آروانبه طرح‌های برگزیده‌شده اول تا سوم این دوره از الکام‌استارز که موفق به کسب بالاترین امتیاز از سوی داوران شدند، جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد و همینطور جوایزی برای ۷ استارت‌آپ بعدی در نظر گرفته شده است.
۱- تحلیل ارتباط برنا
امیر شوکتی، مدیرعامل شرکت تحلیل ارتباط برنا در گفتگو با «کسب‌وکار» می‌گوید: تحلیل ارتباط در سال ۹۲ برای فعالیت در حوزه آنلاین تأسیس شد. چندین تلاش موفق و ناموفق داشتیم و تقریباً از سال ۹۴ که تلگرام پلتفرم روبات‌ها را اضافه کرد، تمرکزمان را روی توسعه روبات‌های تلگرام گذاشتیم. در حال حاضر ۱۵ سرویس روبات تلگرامی در تلگرام داریم که چند روبات مثل روبات «حرف به من» بیشتر از بقیه سرویس‌های‌مان مطرح شده‌اند. وی درباره این رتبه و انتخاب شرکت‌شان به عنوان شرکت برتر گفت: شرکت‌کنندگان خوبی در این دوره حضور داشتند. یکی از نکته‌هایی که در کسب این عنوان به ما کمک کرد، دیتای مناسب و ارائه خوبی بود که به صورت کامل به همه‌چیز اشاره کردیم و تقریباً تمام سوالات داوران را پاسخ دادیم. نکته مهم دیگری که در کسب این رتبه حائز اهمیت بوده، این است که برای نخستین بار بود که در یک نمایشگاه و رقابت بزرگ یک روبات تلگرامی مقام می‌آورد. بنابراین این موضوع بیانگر عصر جدیدی است که باید حواس‌مان به آن باشد و روی عصر چت‌بات‌ها مانور بیشتری می‌توان داد.
۲- موز را
موز را اپلیکیشنی است که آهنگ‌های شما را گوش می‌کند، تشخیص می‌دهد و براساس شباهت آهنگ‌های شما با دیگران، افراد هم‌سلیقه شما را پیدا می‌کند. در واقع موز را مانند ضمیر ناخودآگاه شما، در اقیانوس آدم‌های دیگر کاوش کرده و شما را به آنها وصل می‌کند. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا شبکه دوستان هم‌سلیقه خود را بسازید و حتی نیمه‌گمشده خود را در دنیای موسیقی پیدا کنید.
۳- کامنت ماینر
برنامه‌ای است که راهکارهای هوشمند مدیریت و سنجش محتوای نظرات کاربران را ارائه می‌دهد که خدمات آن شامل تشخیص نظرات توهین‌آمیز، تشخیص گرایش نظرات، تشخیص نظرات تبلیغاتی، تشخیص نظرات نامرتبط با موضوع، دسته‌بندی موضوعی نظرات و ارائه راهکارهای اختصاصی می‌شود.
۴- بازار آنلاین خدمات استادکار
اپلیکیشن استادکار، پلی ارتباطی است بین مشتریان و متخصصان. این اپلیکیشن در دو نسخه مشتری و متخصص ارائه شده است. از این طریق، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز، متخصصانی خوشنام را برای انجام‌شدن کارهای‌شان انتخاب کرده و خدماتی با کیفیت استاندارد و قیمت مقرون‌به‌صرفه و شفاف دریافت کنند. استادکار متخصص را نیز قادر می‌سازد تا علاوه بر مدیریت فعالیت‌های خود، به سادگی در سراسر تهران مشتری جذب کند و با آنها در ارتباط باشد.
۵- پیاده
پیاده با تغییر زاویه دید خود نسبت به تهران، در تلاش است تا هر روز موقعیت‌ها و پتانسیل‌های جدیدی را در این کلان‌شهر شگفت‌انگیز کشف کند و با شهروندان به اشتراک بگذارد. از این‌رو، پیاده در حکم یک مجله شهری دیجیتال، تمامی رویدادها و مکان‌های باکیفیت شهر (کافه، رستوران، موزه، آثار باستانی، معماری، محله‌گردی، رویدادهای هنری، موسیقی، تئاتر و...) را که طبق استانداردهای مشخصی مورد تأیید پیاده هستند، به‌طور روزانه اطلاع‌رسانی می‌کند.
۶- نواک
با نواک همیشه و هر جایی که باشید، مجموعه کاملی از موسیقی‌های ایرانی با شماست. در آرشیو بزرگ موسیقی نواک بگردید، آهنگ‌های جدید را کشف کنید، لیست‌های مختلف بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. در نواک قانونی گوش کرده و از هنرمندان مورد علاقه‌تان حمایت کنید.
۷- برکت
برای پخت انواع غذا مواد اولیه آماده یا نیمه‌آماده‌ای هستند که می‌توان از قبل آنها را تهیه کرد. پیاز، بادمجان یا سبزی سرخ‌کرده از این قبیل مواد هستند.
«برکت» سرویس تهیه و توزیع خیریه اینگونه مواد است. آشپزهای این محصولات از نیازمندان سرپرست خانوار تحت نظارت مؤسسات خیریه انتخاب شده‌اند تا علاوه بر ایجاد شغل برای این افراد، کیفیت تولید خانگی حفظ شود و آشپزی را برای شما آسان‌تر کند.
۸- کیف پول شخصی نیوُ
با استفاده از نیوُ، بدون نیاز به دانش حسابداری، به راحتی می‌توانید درآمدها و هزینه‌های‌تان را بررسی کنید، برای آنها بودجه‌بندی کنید، بر روند پس‌اندازهای‌تان نظارت داشته باشید و از طلب‌ها و بدهی‌های‌تان با یادآور‌های هوشمند اطلاع پیدا کنید.

۹- پونز (لوکز سابق)
لوکز یک اپلیکیشن ایرانی است که در جشنواره وب و موبایل سال ۹۵ به عنوان اپلیکیشن برگزیده انتخاب شد و امتیاز بالا و نظرات مثبت کاربران نشان‌دهنده کارایی و جامع بودن آن است. اپلیکیشن لوکز با سهولت فوق‌العاده در استفاده و بر مبنای اطلاعات تاییدشده‌ای که از مراجع رسمی دریافت کرده، مکان‌های شهری را دسته‌بندی کرده و به ما امکان جستجو در میان آنها، مشاهده اطلاعات آن مکان و مسیریابی پیاده و سواره تا محل مورد نظر را می‌دهد. البته نام لوکز به پونز تغییر پیدا کرده است و از این پس آن را با اسم پونز بشناسید و معرفی کنید. میلاد نوری، مؤسس لوکز درباره این تغییر نام لوکز به پونز به «کسب‌وکار» گفت: یک استارت‌آپ برای اینکه بتواند متولد شود و به رشد خود ادامه دهد، باید براساس نظر مردم خود را توسعه دهد، در الکامپ ما با پیشنهادها و ایده‌های خوبی روبه‌رو شدیم که نشان داد راهی که تا اینجا طی کرده‌ایم، درست بوده و حالا باید با انرژی بیشتر در به‌روزرسانی‌های بعدی اتفاقات مهمی را رقم بزنیم. به دلیل همین ارتباط مستقیم با کاربران، ما متوجه شدیم برای ارتباط تاثیرگذارتر لوکز با کاربرانش بهتر است اسمش را عوض کنیم. لوکز که به انگلیسی locs نوشته می‌شود، مخفف کلمه Locations بود به معنی مکان‌ها، اما در نمایشگاه احساس کردیم برخی کاربران در خواندن و نوشتن آن دارای مشکل می‌شوند و این جرقه‌ای بود برای ما تا بتوانیم با یک اسم جدید ادامه دهیم.
۱۰- ابر آروان
ابر آروان نخستین ارائه‌کننده شبکه توزیع محتوا و امنیت ابری در ایران است. نویان ابر آروان توانسته است نخستین شبکه توزیع محتوای بومی ایران (CDN) را به همراه راهکار ابری امنیت سایبری برای مقابله با حملات متداول سایبری تحت وب به ویژه حملات DDoS توسعه داده و آن را به صورت تجاری ارائه کند. همچنین پلتفرم ویدئویی ابر آروان قابلیت پخش زنده و پخش VoD با امکانات مختلف مدیریتی و تبلیغاتی را بر بستر شبکه CDN ابر آروان دارد.