صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری رقابت های بومی و محلی گرامیداشت نهم دی در خاش

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت های بومی محلی به مناسبت نهم دی با حضور30 ورزشکار در روستای اسماعیل آباد خاش برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد امیر براهویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها در رشته‌های کشتی کچ گردان، کپگ و هفت سنگ برگزار شد.
وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره و رقابت‌های بازی‌های بومی و محلی می‌توان به عنوان ابزاری برای ترویج تحرک و نشاط سالم در جامعه استفاده کرد.
وی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیأت فراهم کرده است.
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیأت استانی و ۵۰۰ هیأت شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
زاهدان با ۶۷۲ هزار و ۵۸۹ نفر جمعیت و دارا بودن سه بخش کورین، نصرت آباد و مرکزی در حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتری تهران و نزدیکی کشور پاکستان واقع شده است.