صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای کردستان اعلام کرد

ریزش کوه و سقوط بهمن 76 بار جاده های کردستان را مسدود کرد

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: ریزش کوه و سقوط بهمن در سه روز گذشته، 76 بار نقاطی از جاده های این استان را مسدود کرد.
معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ریزش کوه و سقوط بهمن در سه روز گذشته، ۷۶ بار نقاطی از جاده‌های این استان را مسدود کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدراشد مدرس گرجی روز یکشنبه با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در آسمان کردستان از روز جمعه آغاز شده است، اظهار کرد: در این مدت ۷۰ مورد ریزش کوه در جاده‌های سنندج - دیواندره، سنندج - مریوان، سنندج - دهگلان و بانه - سردشت و ۶ مورد نیز سقوط بهمن در جاده سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه روی داده است.
وی با بیان اینکه تمام ریزش کوه‌ها و سقوط بهمن‌ها توسط راهداران در چند ساعت اولیه پاکسازی شد، افزود: بزرگترین ریزش کوه روز جمعه در گردنه ماموخ در جاده دیواندره - سنندج به طول ۱۰۰ متر روی داد که با تلاش ۱۲ ساعته ۲۰ راهدار پاکسازی و جاده بازگشایی شد.
مدرس گرجی تاکید کرد: آخرین ریزش کوه نیز شنبه شب در سه راهی لنگریز در جاده سنندج - سروآباد روی داد و باعث مسدود شدن یک لاین از جاده شد که عوامل راهداری پس از تلاش سه ساعته مسیر را پاکسازی و بازگشایی کردند.
معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راهداران استان در سه روز گذشته بیش از سه هزار کیلومتر عملیات برف روبی نیز انجام دادند و بیش از یک هزار تن شن و ماسه نیز در عملیات پاکسازی جاده‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
مدرس گرجی یادآور شد: هم اکنون شاهد بارش برف و باران در تمام راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان کردستان هستیم ضمن اینکه در بیشتر راه‌ها وجود مه باعث کاهش دید افقی رانندگان شده است.
وی افزود: با وجود بارش‌های شدید برف در برخی شهرستان‌های استان، تمامی راه‌های شهری و روستایی باز است و تردد در آنها جریان دارد.
به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه در آسمان استان آغاز شد که طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان پیش بینی می‌شود ۱۲۰ میلی متر بارندگی با فعالیت این سامانه در استان داشته باشیم.
هم اکنون ۶۰۰ راهدار استان کردستان جاده‌های شهری و روستایی مستقر هستند که ۳۵۰ نفر از این تعداد با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده‌های بین شهری و ۲۵۰ نفر نیز با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در جاده‌های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهند که شامل یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است.