محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در مراسمی با حضور جمعی از معاونان و مدیران این بانک از سامانه ضمانتنامه گمرکی رونمایی کرد.
محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در مراسمی با حضور جمعی از معاونان و مدیران این بانک از سامانه ضمانتنامه گمرکی رونمایی کرد.
به گزارش کسب و کار نیو زبه نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، با تلاش کارشناسان اداره توسعه نرمافزار و اطلاعات پایه معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، معاونت اعتبارات و اداره کل طرح و توسعه امکان اتصال بانک دی به بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی (بیتا) و عملیاتی کردن سامانه ضمانتنامه گمرکی فراهم شد.
محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، در مراسم رونمایی از این سامانه ضمن قدردانی از زحمات همکاران مشارکتکننده در این پروژه گفت: همه سازمانها بهدنبال جذب مشتری و افزایش رضایتمندی ذینفعان هستند که این مسأله بهخصوص در بانکها به دلیل ارائه خدمات یکسان و مشابه از طریق ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر پیادهسازی شیوههای نوین خدمات بانکی میسر میشود.
قربانی با تاکید بر اهمیت خدمات بانکداری الکترونیک در افزایش سرعت مبادلات مالی در عصر حاضر افزود: امروزه در اکثر کشورها بخش اعظم فعالیتهای بانکداری از طریق سیستمهای الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد که دلیل این امر افزایش روزافزون تقاضا برای تجارت الکترونیک و بهکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات است.
مدیرعامل بانک دی گفت: با توجه به اینکه مبادلات پولی و مالی جز لاینفک مبادلات تجاری است، از این رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی، بانک دی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، موفق به اتصال به بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی (بیتا) و عملیاتیکردن سامانه ضمانتنامه گمرکی شد.
در ادامه این مراسم، محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی در خصوص مراحل پیادهسازی این سامانه گفت: با شرایط موجود و الزامات گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک دی در اقدامی جهادی با برگزاری چندین جلسه کارشناسی و تخصصی با معاونت اعتبارات و اداره کل طرح و توسعه و همچنین مذاکرات و پیگیریهای متعدد از وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موفق به طراحی و پیادهسازی این سامانه شد که این امر به اجرای این مهم در کوتاهترین زمان ممکن و قرار گرفتن بانک دی در میان بانکهای متصل به بستر بیتا و سرویسهای ضمانتنامه گمرک منجر شد.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی همچنین در خصوص ویژگیهای سامانه ضمانت نامه گمرکی یادآور شد: این سامانه قادر به انجام عملیات ارسال پیام صدور، ابطال، تمدید، توقف و همچنین استعلام پرداخت ضمانتنامه به گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
بخشی زاده با بیان اینکه پیشتازی در ارائه خدمات به مشتریان از طریق انجام عملیات مربوط به ضمانتنامه گمرکی و ارسال مستقیم آن به گمرک از مزایای دیگر سامانه بانک دی است افزود: در راستای تکمیل پکیج سامانه ضمانتنامه ها و اجرای مفاد بخشنامههای بانک مرکزی ج.ا.ا، این معاونت موفق به پیادهسازی سامانه «وضعیت ضمانتنامههای سپامی در بانک مرکزی» شده است که با استفاده از این سامانه امکان استعلام وضعیت ضمانتنامههای سپامی برای تمامی نهادها و ارگانها فراهم میشود.
وی در پایان گفت: بهمنظور ارائه خدمات شایسته و آنلاین به مشتریان بانک، سامانه «تأیید اصالت ضمانتنامهها» نیز بهروزرسانی شده است.
محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، در مراسم رونمایی از این سامانه ضمن قدردانی از زحمات همکاران مشارکتکننده در این پروژه گفت: همه سازمانها بهدنبال جذب مشتری و افزایش رضایتمندی ذینفعان هستند که این مسأله بهخصوص در بانکها به دلیل ارائه خدمات یکسان و مشابه از طریق ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر پیادهسازی شیوههای نوین خدمات بانکی میسر میشود.
قربانی با تاکید بر اهمیت خدمات بانکداری الکترونیک در افزایش سرعت مبادلات مالی در عصر حاضر افزود: امروزه در اکثر کشورها بخش اعظم فعالیتهای بانکداری از طریق سیستمهای الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد که دلیل این امر افزایش روزافزون تقاضا برای تجارت الکترونیک و بهکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات است.
مدیرعامل بانک دی گفت: با توجه به اینکه مبادلات پولی و مالی جز لاینفک مبادلات تجاری است، از این رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی، بانک دی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، موفق به اتصال به بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی (بیتا) و عملیاتیکردن سامانه ضمانتنامه گمرکی شد.
در ادامه این مراسم، محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی در خصوص مراحل پیادهسازی این سامانه گفت: با شرایط موجود و الزامات گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک دی در اقدامی جهادی با برگزاری چندین جلسه کارشناسی و تخصصی با معاونت اعتبارات و اداره کل طرح و توسعه و همچنین مذاکرات و پیگیریهای متعدد از وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موفق به طراحی و پیادهسازی این سامانه شد که این امر به اجرای این مهم در کوتاهترین زمان ممکن و قرار گرفتن بانک دی در میان بانکهای متصل به بستر بیتا و سرویسهای ضمانتنامه گمرک منجر شد.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی همچنین در خصوص ویژگیهای سامانه ضمانت نامه گمرکی یادآور شد: این سامانه قادر به انجام عملیات ارسال پیام صدور، ابطال، تمدید، توقف و همچنین استعلام پرداخت ضمانتنامه به گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
بخشی زاده با بیان اینکه پیشتازی در ارائه خدمات به مشتریان از طریق انجام عملیات مربوط به ضمانتنامه گمرکی و ارسال مستقیم آن به گمرک از مزایای دیگر سامانه بانک دی است افزود: در راستای تکمیل پکیج سامانه ضمانتنامه ها و اجرای مفاد بخشنامههای بانک مرکزی ج.ا.ا، این معاونت موفق به پیادهسازی سامانه «وضعیت ضمانتنامههای سپامی در بانک مرکزی» شده است که با استفاده از این سامانه امکان استعلام وضعیت ضمانتنامههای سپامی برای تمامی نهادها و ارگانها فراهم میشود.
وی در پایان گفت: بهمنظور ارائه خدمات شایسته و آنلاین به مشتریان بانک، سامانه «تأیید اصالت ضمانتنامهها» نیز بهروزرسانی شده است.