صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد

مدیریت هزینه، رویکرد اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مدیریت هزینه را رویکرد اصلی این سازمان دانست و گفت: تنها با تامین منابع مالی نمی توان مشکلات فراروی سازمان را رفع کرد بلکه باید موثرترین اقدام، یعنی مدیریت هزینه را اعمال کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: طاهر موهبتی افزود: مهمترین چیزی که به عنوان عضوی از خانواده سازمان بیمه سلامت ایران باید به یکدیگر یادآوری کنیم، غنیمت شمردن ایامی است که خداوند به ما توفیق داده است تا در حوزه سلامت منشاء اثر باشیم.
وی ادامه داد: سلامت اداری تنها مربوط به مسائل مالی نیست، ما باید دوستی و صمیمیت ها را در سازمان تقویت کنیم که متاسفانه بعضا به فراموشی سپرده می شود.
موهبتی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران، دستگاه خدماتی است که باید به مردم خدمت خوب ارائه دهد، اگر کار مراجعان را به خوبی انجام دهیم علاوه بر رضایت آنان رضایت خدا را نیز در پی خواهد داشت. 
موهبتی اظهارکرد: همانطور که ارائه خدمت مطلوب و موثر در حوزه سلامت اثر فوق‌العاده مثبتی محسوب می‌شود، اثر منفی آن نیز فوق العاده خواهد بود، بنابراین باید قدر این حوزه را بدانیم و از کار مردم گره گشایی کنیم. 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه باید در داخل سازمان نگاهمان به همکاران را ارتقا بخشیم، افزود: هر رفتاری که نیروی انسانی انجام دهد تا سالها بر ذهن می‌ماند، باید در برنامه ریزی هایمان به نیروی انسانی اصالت بدهیم تا باور کند که ما در سازمان برای او احترام قائل هستیم چرا که این نگاه منجر به توسعه و برنامه‌ریزی موثر در سازمان می‌شود.
وی بر معیشت و رفاه کارکنان سازمان نیز تاکید کرد و گفت: در صورتی می‌توان از کارمند انتظار داشت که به مشتری احترام بگذارد که ما هم به همان اندازه به او احترام بگذاریم.
موهبتی با اشاره به تعریف بسته فرهنگی و رفاهی در سازمان بیان کرد: فرهنگ و جایگاه سازمانی برای ما بسیار مهم است.
وی افزود: به منظور افزایش کارایی کارکنان، سازمان باید برای سلامتی،رفاه و نشاط، شایسته سالاری، استقرار نظام نتیجه و محصول و به ویژه ارتقای مهارت کارکنان تلاش کند.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در نظام اداری این است که ما مهارت‌ها را افزایش نداده و تنها انباشت علمی می‌کنیم در حالی که ما امروز به انباشت علم نیاز نداریم، مهارت زندگی، ارتباطات و امثالهم که در زندگی تاثیرگذار است باید سرلوحه کار ما در سیستم اداری و دولتی باشد تا یاد بگیریم که چگونه تعلق سازمانی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: تعالی سازمان زمانی محقق می‌شود که ماموریت سازمان به خوبی اجرا شود. ماموریت سازمان زمانی محقق می‌شود که شما اهداف کلان و کلی را در قالب برنامه و پروژه احصاء کرده باشید و تنها در این صورت که در برنامه‌هایمان موفق خواهیم شد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان طی 4 ماه گذشته موفق به تزریق 7 هزار و 400 میلیارد تومان در این بخش شده است، گفت: این در حالی است که در 6 ماه اول سال 2 هزار و 480 میلیارد تومان به سازمان منابع اختصاص داده شده بود.
وی افزود: اگر مطالبات را پرداخت نکنیم نه تنها سازمان بلکه دفترچه‌ها نیز بی‌اعتبار خواهد شد. برای اخذ وجوه مطالبه گران باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم.