صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رویکرد تازه شرکت توسعه نفت عمان؛ انرژی‌های تجدیدپذیر

شرکت توسعه نفت عمان شرکت قصد دارد با توجه به ارزش افزوده انرژی‌های تجدید پذیر در آینده، با فعالیت بیشتر در زمینه مدیریت آب و انرژی‌های تجدیدپذیر، از شرکتی ناظر بر صنایع نفت و گاز به شرکتی ناظر بر منابع انرژی تغییر ماهیت دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا, شرکت توسعه نفت عمان اعلام کرد که در دهه‌های آینده افزون بر فعالیت در زمینه مدیریت منابع هیدروکربوری، در زمینه‌های مدیریت آب و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه نفت عمان اعلام کرد: در ۱۰ سال آینده تمرکز ۸۰ درصد از فعالیت‌های شرکت روی صنایع نفت و گاز خواهد بود.
شرکت توسعه نفت عمان قصد دارد با فعالیت بیشتر در زمینه مدیریت آب و انرژی‌های تجدید پذیر، از شرکتی ناظر بر صنایع نفت و گاز به شرکتی ناظر بر منابع انرژی تغییر ماهیت دهد.
بر اساس این گفته‌ها، ۵۰ درصد از سرمایه‌ای که هم‌اکنون در بخش نفت و گاز وجود دارد، به دلیل گسترش این بخش به مرور سوددهی خود را از دست خواهد داد و برای جبران باید در بخش‌های دیگری مانند انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کلان انجام شود.
سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سبب ایجاد حدود پنج هزار شغل در سه سال آینده خواهد شد.
شرکت توسعه نفت عمان هم‌اکنون در همکاری با شرکت گلس پوینت فاز نخست پروژه میراه را به پایان رسانده است.
پروژه میراه، بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان با هدف تولید بخار مورد نیاز در بخش ازدیاد برداشت است که از بخار تولید شده این نیروگاه در ازدیاد برداشت از میدان نفتی «امل غربی» استفاده خواهد شد.
ظرفیت تولید بخار این نیروگاه ۶ هزار تن بوده که موجب کاهش مصرف گاز طبیعی در ازدیاد برداشت می شود.
طبق نظر اقتصاددان ارشد صندوق سرمایه‌گذاری عمان، تغییر ماهیت شرکت توسعه نفت عمان از مدیریت صنایع نفت و گاز به مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر رویه‌ای کاملا طبیعی است و شرکت‌های بزرگی مانند بی پی نیز به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند.