صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات مدیره شرکت ساخت خبر داد

افتتاح 2 پروژه ریلی در دهه مبارک فجر

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور از افتتاح 2 پروژه ریلی ملایر- فیروزان- کرمانشاه و مهاباد - ارومیه در ایام‌الله دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، جبار علی ذاکری افزود: مقدمات افتتاح این دو پروژه ریلی فراهم شده و هفته آینده کمیسیون تعیین سرعت راه‌آهن برای بررسی مسیر ملایر- کرمانشاه اعزام می‌شود تا پس از بررسی، پیمانکار پروژه ظرف یک ماه نواقص را به ‌منظور بهره‌برداری برطرف کند.
این عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل بیان کرد: پروژه ریلی فیروزان - کرمانشاه به طول 110 کیلومتر و با هدف اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور می‌کند.
به گفته وی، در این طرح 4 ایستگاه با مساحت 47 هزار و 259 مترمربع زیربنا و 1 میلیون و 230 هزار مترمربع محوطه طراحی شده و پروژه مهاباد ارومیه از مبدا مهاباد آغاز و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی می‌شود؛ به علاوه در این طرح دو ایستگاه با مساحت 27 هزار و 416 مترمربع زیربنا و 850 هزار مترمربع در محوطه طراحی شده است.
وی در ادامه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال 97 اظهار داشت: رویکرد تامین مالی پروژه‌های ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور افزود: به دنبال نهایی کردن خطوط اعتباری فاینانس 5 پروژه ریلی در سال جاری هستیم و همچنین قرارداد تجاری خط آهن کرمانشاه - خسروی بین ایران و چین در هفته گذشته نهایی و مبادله شد.
ذاکری همچنین نسبت به پیگیری عملیاتی شدن خط اعتباری کشور چین برای پروژه‌های ریلی همدان- سنندج، رشت - آستارا، چابهار- زاهدان، میانه - اردبیل و میانه - تبریز پیش از آغاز سال مالی 97 ابراز امیدواری کرد.
عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده‌ای با پیشنهاد کنندگان فاینانس از گذشته تا امروز در حال برگزاری است و با توجه به صدور مجوز این پروژه‌ها از جانب دولت، امیدواریم امسال بتوانیم از این شرایط برای به سرانجام رساندن طرح ها استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از 13 هزار کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول این شبکه ریلی به حدود 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.