صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت

چهارمحال و بختیاری رکورد خشک ترین سال ها را پشت سر گذاشت

شهرکرد-خبرنگار کسب و کار،معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز دمای هوای کوهرنگ به 13 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان و کشور گزارش شد.

به گزارش کسب و کار نیوز مهرداد قطره با اشاره به کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دمای هوای استان تا پایان هفته جاری، اظهار کرد: صبح امروز دمای هوای شهرکرد به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که این کاهش دما موجب ایجاد پدیده مه در بسیاری از نقاط استان شد.
وی افزود: صبح امروز دمای هوای کوهرنگ به 13 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان و کشور گزارش شد.
قطره تصریح کرد: پدیده مه گرفتگی در بروجن موجب شد دید افقی به کمتر از 150 متر  و در شهرکرد به کمتر از  800 متر برسد که این وضعیت تا پایان هفته در استان وجود دارد.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی با اشاره به اینکه متوسط بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به 55 میلیمتر رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت 77 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: امسال چهارمحال و بختیاری وارد دهمین سال خشکسالی شده و در طی 10 سال گذشته رکورد خشک‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشته است.
قطره خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، قطعا سال زراعی جاری در بسیاری از نقاط استان با کاهش 40 تا 70 درصدی بارش مواجه هستیم.