صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی دولت

هنوز عددی درباره قیمت حامل‌های انرژی نهایی نشده است

سخنگوی دولت با بیان این‌که سیاست ما این نیست که هر سال اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شود، گفت: هنوز عددی درباره قیمت حامل‌های انرژی نهایی نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت حامل‌های انرژی گفت: درباره قیمت حامل‌های انرژی هنوز عددی نهایی نشده است و در صورت جمع بندی به اطلاع ملت خواهیم رساند.
سخنگوی دولت در این باره افزود: همانگونه که توسط مجامع جهانی گزارش شده است، نرخ تورم در ایران امسال ۹,۹ درصد یعنی یک رقمی است و محاسبات صورت گرفته است که ما در سناریوهای مختلف اگر بخواهیم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشیم به ازای هر مقدار افزایش چقدر نرخ تورم تغییر خواهد کرد و بزرگترین عددی که در محاسباتی ماست ۲ تا ۲.۴ واحد در سطح است.
وی تصریح کرد: این‌که دوباره تورم کشور ۴۰ درصدی شود درست نیست و حداکثر تورم در کشور ۱۰,۵ تا ۱۱ درصد می‌شود و ما غیر از آن اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به این بهانه اقدام به گران فروشی کنند، این مسئله‌ای است که در افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مطرح است و دولت به طور جدی در این زمینه در عرصه حضور و نظارت خواهد داشت.
نوبخت درباره میزان منابع برای ایجاد اشتغال در کشور توسط دولت دوازدهم، تاکید کرد: ما یک مجوز کلی از مجلس داشتیم که بتوانیم حداکثر تا حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی برای بحث اشتغال بکار بگیریم و برای این کار حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز داریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: سیاست دولت این نیست که هر سال اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شود، همانطور که از ۲ سال پیش این اقدام انجام نشد، بدون تردید این اقدام فقط یکبار است و اجازه نخواهیم هر سال مثل گذشته بگوییم درصدی از قیمت حامل‌های انرژی بالا رود و فقط یکبار این کار صورت می‌گیرد.
سخنگوی دولت گفت: قانون نیز پرداخت یارانه‌ها را منوط اصلاح نرخ حامل‌های انرژی و رساندن آن به قیمت فوب خلیج فارس کرده و با همه این موارد این اقدام را در دولت گذشته یکبار انجام دادیم و امروز رقمی قطعی برای قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد.