صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

همکاری با قطر در جام جهانی 2022 مستلزم سرمایه گذاری مناسب می باشد

خوشبختانه جزیره کیش جاذبه و ظرفیت لازم را برای اردوهای تیم های ورزشی داخلی و خارجی دارا بوده که با سرمایه گذاری مناسب در حوزه ورزش می تواند به یکی از قطب های جدی ورزش کشور تبدیل گردد.
به گزارش خبرنگار روزنامه کسب و کار در کیش ابراهیم انصاری لاری به همراه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان از مجموعه ورزشی و امکانات المپیک کیش بازدید کردند که با توجه به  مشکلات و نیازهای زیرساختهای ورزشی جزیره و همچنین اصلاح، تعمیر، نگهداری بهتر و بهبود وضعیت موجود این مجموعه بزرگ ورزشی به بررسی راهکارهای مناسب برای آن پرداختند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید با اشاره به موقعیت و زیرساخت های مناسب ورزشی کیش گفت : خوشبختانه جزیره کیش جاذبه و ظرفیت لازم را  برای اردوهای تیم های ورزشی داخلی و خارجی دارا بوده  که با سرمایه گذاری مناسب در حوزه ورزش می تواند به یکی از قطب های جدی ورزش کشور تبدیل گردد.
انصاری لاری در ادامه افزود : امکانات ورزشی خوبی در این جزیره فراهم شده اما در سالیان گذشته آنگونه که باید نگهداری، حفاظت و مرمت نشده است و اکنون شرایط خیلی از سالن ها و زمین‌های ورزشی مساعد و مطلوب نیست.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به وضعیت آب و هوایی بسیار خوب و پتانسیل و بستر های مناسب جزیره کیش اشاره نمود و گفت : با توجه به تفاوت آب و هوایی که جزیره کیش در فصل زمستان با دیگر نقاط سردسیر کشور دارد و همچنین استقبال تیم های ورزشی داخلی و خارجی برای حضور در این جزیره  زیبای مرجانی ، مهر تاییدی بر پتانسیل بالای کیش و بسترهای مناسب این جزیره است، که می بایست با یک برآورد هزینه کامل، زیرساختهای موجود را بازسازی و تعمیر و بروز رسانی نماییم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم واگذاری مجموعه های ورزشی جزیره کیش به بخش خصوصی تاکید نمود و گفت :  من اعتقاد دارم که به صورت کلی و اصولی می بایست مجموعه های ورزشی جزیره کیش به بخش خصوصی واگذار گردیده  که به طور قطع کارایی بهتر و مناسب تری را خواهد داشت .
انصاری لاری  با اشاره  به رویداد بزرگ برگزاری جام جهانی فوتبال  2022 قطر گفت: مطمئنا  اگر زیرساخت های جزیره  کیش بخواهد در مسابقات جام جهانی فوتبال  2022 قطر کمک نماید، می بایست این امکانات و زیرساخت ها  به روز شده و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی اتفاق بیفتد. 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به اقلیم مشترک جزیره کیش و قطر اشاره نمود و گفت : به خاطر اقلیم مشترکی که ما با کشور قطر داریم و آب و هوا و سرزمینی که مشابه کشور  قطر است و از طرفی عدم امکانات کافی در قطر با وجود کارهای بزرگی که در این کشور صورت گرفته است، این امکان و زیرساخت ها جزیره کیش وجود داشته که برخی مسابقات بویژه در حوزه فوتبال در کیش برگزار گرددکه این امر مستلزم آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاری جدید است که اگر در موضوع همکاری و تفاهم با کشور قطر به توافق قطعی برسیم، این سرمایه‌گذاری‌ها هم اتفاق خواهد افتاد .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اعلام آمادگی قطری ها برای این همکاری دوجانبه گفت : قطری‌ها آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند که اگر به توافق نهایی برسیم، هم قطری‌ها و هم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که مطمئنا  اگر قرار باشد با قطری‌ها در جام جهانی همکاری داشته باشیم با این امکانات موجود می بایست سرمایه‌گذاری مناسبی صورت پذیرد  .