صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور

راهنمایان گردشگری ایران سفیران گردشگری سلامت می‌شوند

رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور گفت: برنامه‌های عملیاتی این کانون جهت حمایت از راهنمایان گردشگری به منظور تاسیس شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت را تبیین شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور گفت: برنامه‌های عملیاتی این کانون جهت حمایت از راهنمایان گردشگری به منظور تاسیس شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت را تبیین شده است.
اویس کیانی رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مقوله گردشگری سلامت در کشور عدم توفیق موثر در این حوزه را ناشی از تبلیغات ضعیف و عدم همکاری‌های بین دستگاهی در این بخش دانست و گفت: از نقاط ضعف موجود در برندسازی خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران با نقش آفرینی بخش‌های خصوصی، تشکل‌ها و فعالان حقیقی حوزه گردشگری مرتفع می‌شود.
کیانی از جدیت کانون راهنمایان گردشگری در راستای افزایش سطح آگاهی راهنمایان در معرفی جذابیت‌های ایران در زمینه گردشگری درمانی، گردشگری طبیعی، گردشگری تندرستی و گردشگری ورزشی به توریست‌های خارجی خبر داد و برنامه های عملیاتی این کانون جهت حمایت از راهنمایان گردشگری به منظور تاسیس شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت را تبیین کرد.
وی شبکه ارتباطی بین المللی موجود در مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی؛ در توفیق شرکتهای گردشگری ایران را موثر ارزیابی کرده و از همه راهنمایان گردشگری برای مشارکت و حضور گسترده در سومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی که دی ماه امسال در شهر تهران برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.
وی همچنین با توجه به ظرفیتهای طبیعی و تخصصی پراکنده در سطح کشور نقش مدیران استانی به ویژه استانداری‌ها را در تجمیع و هماهنگی ظرفیت‌ها و برندسازی آن در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مهم ارزیابی کرده و از آمادگی کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور در همراهی با شرکت‌های خدمات گردشگری جهت تعریف تورهای گردشگری استانی با تمرکز بر جذب توریستهای خارجی خبر داد.
کیانی گفت: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری پیشاهنگان صنعت گردشگری و مرحله نمود جامعه ایرانی هستند، نیاز و نقش پر رنگ و اساسی راهنمایان گردشگری در گردشگری سلامت به شدت ملموس است، برگزاری مستمر رویداد هایی مثل کنگره پیش رو باعث هم افزایی و ارتقای آگاهی و تبادل تجربیات ملی و بین المللی فعالان از جمله راهنمایان گردشگری خواهد بود. بنابراین امیدواریم امسال مشارکت راهنمایان در این کنگره را داشته باشیم و برای اولین بار این تعامل به شکلی گسترده انجام پذیرد و به این واسطه شاهد نقش آفرینی موثر راهنمایان در این حوزه باشیم.