صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

راه‌اندازی دومین برج فناوری در دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی دومین برج فناوری این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا دکتر حسین حسینی تودشکی، در مراسم معارفه خود در خصوص برنامه‌های حوزه پژوهشی دانشگاه افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از لحاظ پژوهش در وضعیت خوبی قرار دارد، ولی لازم است از نظر کمی شرایط را بهتر کنیم تا میزان ارجاعات هم افزایش یابد.
وی با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش‌های هدفمند، ادامه داد: باید با پژوهش‌هایی که در دانشگاه انجام می‌گیرد، بتوانیم خروجی آن را به صورت معنادار و مفید به جامعه معرفی کنیم و از خروجی آن در انتشارات بهره ببریم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نبود ارتباط دانشگاه و صنعت را از چالش‌های موجود در کشور نام برد و از اجرا و پیاده سازی برنامه‌هایی در این راستا خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه‌ها صنایع به دانشگاه‌ها اعتماد پیدا می‌کنند و از سوی دیگر دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به بخش‌های صنعتی ورود پیدا می‌کنند.
حسینی، اعطای گرنت پژوهشی را از راهکارهای این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: اجرای این طرح باعث رفع مشکلات دانشجویان خواهد شد و پروژه‌های تجربی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه پسادکتری فعالیت‌هایی شروع شده است، افزود: همچنین تعداد شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فناور و شتابدهنده‌ها در دانشگاه افزایش یافته، بنابراین قصد داریم دومین برج فناوری دانشگاه را راه‌اندازی کنیم.
حسینی ادامه داد: قرار است با حمایت‌های مالی دانشگاه برج دوم فناوری را در خیابان ولیعصر تا  9  ماه آینده راه اندازی شود برج شماره دو پتانسیل خوبی برای شرکت‌ها دارد.
به گفته وی این برج فناوری می‌تواند زمینه‌ای برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه باشد.
حسینی با اشاره به واحد بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کیش، اظهار کرد: برنامه‌هایی برای این واحد داریم تا از ظرفیت بین‌المللی آن بهره ببریم.
وی ایجاد کارگاه‌های تخصصی بین صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از پتانسیل‌های آموزشی و بین‌المللی برای جذب صنعت را از دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد و با اشاره به وضعیت پژوهشکده‌های این دانشگاه، گفت: اگر پژوهشکده‌ها را نزدیک به پردیس‌ها کنیم، از پتاسیل‌ آنها بیشتر استفاده خواهد ‌شد که تغییرات در این بخش تا دوماه آینده انجام خواهد شد.
دکتر مسعود برومند معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بحث ارتباط با صنعت نیز در شرایط فعلی خوب پیش رفته است، خاطرنشان کرد: در سال 93 به میران 11 میلیارد تومان عقد قرارداد پژوهشی داشتیم و امسال این میزان به 24 میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: اگر با همین روند پیش برویم و حداقل از 30 میلیارد تومان می‌گذرد و 3 برابر خواهد شد.
برومند بیان کرد: اکنون خوشبختانه در بحث اختراعات و اکتشافات در بالاترین جایگاه قرار داریم.