صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیات تجاری سوری

فعالان اقتصادی اصفهان در سوریه شرکت تأسیس می‌کنند

عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق اصفهان می‌گوید: استان اصفهان در بازسازی سوریه و صادرات کالاهای مصرفی به این کشور به‌صورت متمرکز و طولانی‌مدت عمل می‌کند.
رئیس اتاق اصفهان با هیات تجاری سوریه با هدف تاسیس شرکت مشترک در سوریه برای از میان برداشتن موانع همکاری اقتصادی، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران,  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این دیدار گفت: اتاق بازرگانی به بازار سوریه نگاه جدی و بلندمدت دارد. فعالان اقتصادی استان برای این موضوع با طرف سوریه ای یک شرکت مشترک در سوریه تأسیس می‌کنند.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اعزام چند هیات تجاری اصفهان طی یک سال اخیر به سوریه تأکید کرد:60 شرکت بزرگ تولیدی استان در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان دعوت به همکاری شدند تا پس از مذاکرات اولیه با طرف سوریه ای، شرکت مشترک در آن کشور راه‌اندازی کنند. تشکیل شرکت مشترک می‌تواند موانع پیش روی همکاری اقتصادی دو طرف را بردارد.
رئیس هیات تجاری سوریه ای نیز در این دیدار گفت: کشور سوریه پس از جنگ وارد مرحله بازسازی می‌شود و باوجود درخواست‌های متعدد از سوی روسیه، چین، هند و کشورهای اروپایی، سوریه خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.
صائب نحاس با تأکید بر این نکته که تجارت با ایران را برای درازمدت در نظر گرفته ایم، افزود: تأخیر در تأمین نیاز بازار سوریه باعث از دست رفتن بازار می‌شود. این در حالی است که چین و اروپا رقیب جدی ایران در بازار سوریه هستند.
نحاس بیان کرد: بیش از 500 هزار خانه در جنگ داخلی سوریه تخریب‌شده است. در فاز نخست یک‌صد هزار خانه در سوریه بازسازی می‌شود. به‌طور متوسط هر خانه 130 مترمربع زمین نیاز دارد و برای ساخت آن به 13 میلیون مترمربع مصالح ساختمانی و خدمات شرکت‌های پیمانکاری نیاز داریم.
وی افزود: در کنار این پروژه، در سوریه هر سال به 25 هزار خانه جدید نیاز داریم که استان اصفهان نقش مهمی در تأمین مصالح این پروژه‌ها دارد.
نحاس پیشنهاد کرد شرکت مشترک بین استان اصفهان و بازرگانان سوری تشکیل شود و مدیریت آن بر عهده نمایندگان دو طرف باشد.