صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد:

ساماندهی ملاقات کنندگان بیمارستان ها زمینه ساز ارائه خدمات با کیفیت

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه 15 تا 18 هزار نفر به منظور دریافت خدمات و نیز به عنوان ملاقات کننده و همراه بیمار به این مرکز مراجعه می کنند خواستار ساماندهی ملاقات کنندگان با هدف افزایش سطح کیفی خدمات بیمارستان شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) به نقل از دکتر علی سروش در جلسه مدیریت و ساماندهی ملاقات در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با حضور معاون دادگستری، نمایندگان نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی و حراست دانشگاه علوم پزشکی افزود: تلاش ما در این مجموعه رفع نیاز بیماران در زمینه تشخیصی و درمانی در منطقه غرب کشور است.
او به تبعات منفی ملاقات ها در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: افزایش ملاقات کنندگان باعث افزایش خطای پزشکی و پرستاری و افزایش ابتلا به عفونت قارچی و ویروسی و باکتریال شده و مدیریت درد در بیماران را مختل و حریم خصوصی دیگر بیماران را نیز به خطر می اندازد.
او تاکید کرد که در راستای سامان دادن و فرهنگ سازی ملاقات بیمارستانی نیازمند همکاری رسانه ها، ائمه جمعه و تریبون های مذهبی و نیز مراجع قانونی و نیروی انتظامی هستیم.
رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، صدور کارت همراه، اختصاص مکانی برای کودکان (در ورودی بیمارستان) برای ممانعت از ورود کودکان زیر 12 سال و محدود کردن زمان ملاقات به روزها و ساعات خاصی در هفته را به عنوان راهکار در راستای کنترل مراجعات بی رویه به بیمارستان عنوان کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه کرمانشاه بافتی سنتی و عشایری دارد که برای ملاقات بیمارستانی اهمیت زیادی قائل است، گفت: اصلاح این فرهنگ در ابتدا با مقاومت هایی روبرو خواهد بود اما مردم باید بدانند اگر کادر درمانی در فضایی آرام و خلوت نتوانند به بیمار برسند، ممکن است دچار اشتباه در تشخیص شوند.
بهمن مرادی فر، افزود: اگر خدمات ارائه شده در مراکز درمانی کیفیت لازم را نداشته باشد تبعات آن دامنگیر خانواده ها می شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت های نیروی انتظامی برای برقراری نظم و آرامش تاکید کرد.
بیمارستان 714 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در 11 طبقه سال 84 آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور محسوب می شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.