صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

گاز بهترین گزینه برای کاهش آلودگی محیط زیست است

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد: برای تحقق اهداف زیست محیطی جهان، گاز نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر گزینه بهتری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدحسین عادلی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ مهرماه) در آیین گشایش سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت :با توجه به رقابت پذیری و سهولت دسترسی به گاز، این سوخت پاک گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی یادشده در توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس به شمار می‌آید.
وی افزود: به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست، تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد و در سال ۲۰۱۸ میلادی، مصرف این حامل انرژی، ۲,۱ تا ۳.۲ درصد افزایش می‌یابد.
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز  همچنین اعلام کرد: عرضه گاز طبیعی نیز رو به افزایش است و در زمینه‌های تولید انتقال با خط لوله  و تجارت گاز طبیعی مایع شده (LNG) توسعه می‌یابد.
عادلی یادآورشد: تاسال ۲۰۴۰ میلادی، سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیازهای انرژی جهان افزایش و سهم نفت و زغال سنگ نیز کاهش ‌خواهد یافت.
وی همچنین با اشاره به تاثیر توافق پاریس و افزایش تقاضای گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اجرای این توافق دچار تردیدهایی شده است؛ چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا اعلام کرده است که از این توافق خارج می شود.
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: گاز نسبت به انرژی‌های تجدید پذیر عرضه پایدارتر، ‌زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد و به همین دلیل، نسبت به دیگر سوخت‌های دیگر برتری قابل توجهی دارد.
دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف در پایان یادآور شد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است، اما استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.