صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:

بارگیری دومین محموله گندم صادراتى از بندرامام(ره)

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: دومین محموله صادراتی گندم به میزان ٣١ هزار تن با بهره گیری از تجهیزات مکانیزه در بندرامام خمینی(ره) صادر می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، ابوطالب گرایلو با اشاره به رونق صادرات غیرنفتی در راستای اقتصاد مقاومتی و تداوم بارگیری گندم در این مجتمع بزرگ بندری افزود: در ادامه صادرات محمولات گندم تولید داخلی به خارج از کشور، دومین محموله ی صادراتی گندم کشور که حاصل تولیدات کشاورزان خوزستانی است، با همکاری شرکت غلات و خدمات بازرگانى استان خوزستان در این مجتمع بندری با بهره گیری از امکانات مهیا و مناسب برای انبار و بارگیری، صادر می شود.
گرایلو گفت: بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از امکانات مناسب نگهداری و بارگیری در حجم و ابعاد بزرگ محمولات به عنوان یکی از مبادی مهم و عمده در کشور برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی  از جمله غلات مورد توجه بازرگانان  بوده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پهلوگیری کشتی پاسیفیک هارمونی در بندرامام خمینى (ره) که قرار است این محموله را به مقصد ایتالیا حمل نماید افزود: عملیات حمل زمینی این محموله که حدود ٣١ هزار تن است در ١٣ مهرماه آغاز شده و عملیات بارگیری به کشتی نیز با سرعت و کیفیت مطلوب در حال انجام است.
یادآور می شود، نخستین محموله صادراتی گندم به میزان ٣٠ هزار تن طی در خرداد ماه سال جارى از بندرامام خمینی(ره) صادر شد.