صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام:

700 برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس در ایلام اجرا می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: در این هفته 700 برنامه مختلف در استان ایلام اجرا می شود.
 سرهنگ محمدرضا شرف بیانی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه امسال سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «من انقلابی ام» گرامی داشته می شود، اظهارداشت: در سال جاری، هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها متقارن شده که همین عاشورا و حرکت عظیم امام حسین (ع) الگوی دفاع مقدس بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی جهان و خاورمیانه که ایران با دفاع مقدس در مقابل تهاجم دشمنان و قدرت های بزرگ ایستادگی کرده است، افزود: سردمداران استکبار جهانی در تریبون های بین المللی قلدری کرده و سخن پراکنی می کنند، اما ایران اسلامی با تکیه بر دفاع مقدس توانسته با زورگویان بین المللی مقابله کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام به حمایت رژیم جعلی اسرائیل از همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این موضوع نشان دهنده توطئه استکبار جهانی برای بر هم زدن منطقه است و سیاست جمهوری اسلامی ایران، حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه و اسلامی است.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس «من انقلابی ام»، ادامه داد: مقام معظم رهبری بیان داشته اند که در هر چالشی که انقلابی بوده ایم، پیروز شده و هر گاه از این شعار عقب بوده ایم، دشمن توانسته قدم هایی بردارد.
وی از تشکیل 12 کمیته مختلف در ستاد هفته دفاع مقدس استان ایلام خبرداد و گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس به همه اقشار و آحاد جامعه ارتباط دارد و بایستی نگاهمان به این برنامه ها، فرا جناحی باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام به رژه نیروهای مسلح استان در روز 31 شهریورماه اشاره کرد و بیان داشت: پخش 400 دقیقه برنامه در سیمای استان و 600 دقیقه برنامه رادیویی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، آشنایی کودکان با دفاع مقدس در کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب بیان خاطرات، اجرای 23 برنامه در قالب شب شعر و تئاتر خیابانی و ... از برنامه های اجرایی در هفته دفاع در استان خواهد بود.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی با اشاره به اجرای 700 برنامه مختلف در سراسر استان با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم، یادآور شد: اصحاب مطبوعات و رسانه های استان، بایستی نقاط برجسته و قوت دفاع مقدس استان را که معرفی نشده بازگو کنند.
وی با بیان اینکه فداکاری ها و گمنامی های دوران دفاع مقدس در استان بسیار است، افزود: آرامشی که امروز در ایران اسلامی داریم، مرهون خدا شهدا و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با تأکید بر اینکه در سطح استان زیرساخت یادمان ها کافی نیست، خاطرنشان ساخت: در استان 8 یادمان ملی، 12 یادمان استانی و 44 یادمان شهدای گمنام وجود که 70 درصد آنها تکمیل شده و برای توسعه زیرساخت یادمان های استان در سال جاری 80 میلیارد ریال اعتبار درخواست کرده ایم که امیدواریم این میزان اعتبار جذب شود.