چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش:

خبرنگاران در احساس امنیت جامعه نقش پررنگی دارند

سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در مراسم گرامی داشت یادو خاطره خبرنگار شهید محمودصارمی و روز خبرنگار....
 
 که با حضور اصحاب رسانه در ستاد نیروی انتظامی ویژه کیش برگزار شد با تبریک این روز به خبرنگاران گفت: این حرفه به خبرنگارشأنی آسمانی می بخشد.
به گزارش کسب و کار نیوز وی با تاکید بر اینکه خبرنگار با ثبت وقایع زوال بخش به آن ها حیات ابدی می بخشد افزود: گاه یک عکس خبری مفهومی به اندازه یک کتاب در افکار عمومی تاثیر گذار است و یک گزارش خبری می تواند دنیا را متحول کند.
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ذوق و استعداد، احساس مسئولیت، در نظر گرفتن مصالح جامعه، حرفه ای بودن، پرهیز از منفعت طلبی، پرهیز از تخریب، صداقت، امانتداری و شفافیت را از کلید واژه های خبرنگاری دانست و افزود: ذوق و استعداد در این حرفه از عشق نشأت می گیرد و ماوراء منفعت طلبی های مادی و دنیوی است.
وی مسئولیت پذیری و توجه به مسئولیت های اجتماعی را از دیگر ویژگی های خبرنگاران خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی در هر جامعه ای بالاتر باشد افراد آن جامعه فرهیخته تر و رشد یافته تر خواهند شد.
جهانبخش تاکید کرد: زیباترین وجه احساس مسئولیت در وجود خبرنگار تجلی می یابد و این نکته ای بسیار ارزشمند و قابل توجه زیرا مسئولیت اجتماعی در مقابل پدیده های اجتماعی، ظرفیت ها، توانمندیها، شناخت فرصت ها و تهدیدها و پیشگیری ومقابله با آن ها بسیار مهم است.
وی با بیان اهمیت توجه دین مبین اسلام به خبر و حرفه خبرنگاری تصریح کرد: توجهی که به خبر و خبرنگاری در اسلام شده در هیچ مکتب دیگر دیده نشده است و بخشی از قرآن نیزابدی سازی و تثبیت رویدادهای زوال شدنی و حوادثی است در تاریخ روی داده است.
فرمانده نیروی انتظامی کیش با بیان اینکه حرفه ای بودن از اصول مهم خبرنگاری است افزود: تربیت اخلاقی خبرنگار برای ایجاد صلح جهانی تعریف یونسکو از خبرنگار حرفه ای است.
وی در نظر گرفتن مصالح عمومی جامعه را از دیگر ویژگی های مهم و اساسی حرفه خبرنگاری عنوان کرد و افزود: زمانی می توان ادعا کرد خبرنگاری حرفه ای است که مصالح جامعه خود را به خوبی شناخته و براین اساس اخبار خود را منتقل کند.
وی با اشاره به اینکه احساس امنیت بسیار ملموس تر و مهمتر از خود امنیت است افزود: خبرنگاران هم در ایجاد امنیت و هم د رایجاد احساس امنیت در جامعه نقشی پررنگ و اثر گذار دارند.
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ادامه داد: دریافت بازخوردهای اجتماعی مثبت و منفی عملکرد در هیچ ارگان و سازمانی بدون خبرنگار ممکن نیست.
وی با تاکید بر اینکه افزایش سطح اطمینان مردم به پلیس سرمایه های اجتماعی پلیس را بالا می برد خاطر نشان کرد: ایجاد احساس امنیت و آرامش در میان جامعه و مردم از هنرهای خبرنگاران است که موجب انبساط روانی و بروز نشاط اجتماعی در جامعه می شود.
در پایان این مراسم  با اهداء هدایایی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی از تلاش های خبرنگاران تقدیر شد