صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه :

تولید کالای داخلی باید با تکنولوژی روز باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رقابت در عرصه تجارت الکترونیک حرف اول را می زند و اگر بخواهیم به تجارت جهانی...
 بپیوندیم ابتدا باید با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی بتوانیم با تولیدات دیگر کشورها رقابت داشته باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران , محمد حسینی در گفت وگو  افزود: هر فعالیت تجاری  موفق بر پایه تولید و مزیت های توزیع (نسبت به رقبا) شکل می گیرد و در تولید، عواملی چون طراحی، کیفیت، قیمت و… مورد نظر مشتری است ؛ در توزیع نیز تبلیغات و بازاریابی، محدوده توزیع، بسته بندی، عامل فروش و موفقیت است. مقبولیت این مجموعه عوامل در مقایسه با رقبا معنا می یابد و امروزه رقابت در عرصه تجارت الکترونیک از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی لازم هست تمام ادارات و سازمانها نیز با تکنولوژی روز همگام باشند ضمن اینکه اید در واردات و صادرات و تولید کالاهای داخلی مجهز به تکنولوژی های روز  باشیم و در این راستا نیز باید ماشین آلات تولیدی را به روز کنیم .
حسینی با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای اشتغال در عرصه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد ، افزود: زیرساخت های ما نسبت به کشورهای همسایه مان وضعیت بهتری را دارد و میزان فیبر نوری در کشور ظرفیت قابل قبولی است و امروز می توانیم سایر تکنولوژی ها را در این فضا عملیاتی کنیم و باید از فارغ التحصیلانی که در این حوزه کارشناس هستند از طریق شرکت های دانش بنیان دعوت شود.
وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در چند سال اخیر در سیستم  بانکی کشور در زمینه پرداخت و دریافت  صورت گرفته و باعث کاهش مشکلات شده که در حوزه کسب وکار نیز باید این فضا را مدیریت کنیم و این نگاه همیشه حاکم بود که اگر  اطلاعات بیشتری را بخواهیم جمع آوری کنیم، فکر می کنند قصد گرفتن مالیات را داریم و این نگاه اشتباه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: فرایند جدیدی باید برای حوزه کسب وکار ایجاد شود و با استفاده از تکنولوژی و ایجاد شفافیت در خرید و فروش و تولید زمینه های توسعه ی اقتصادی را ارتقا دهیم.
حسینی با تاکید بر اینکه حضور در بازارهای جهانی نیازمتد تکنولوژی گفت: مجلس و دولت نیز با تصویب قانون تجارت الکترونیک و قانون برنامه توسعه ششم در این مسیر همراه شده اند  و زیرساخت های لازم را ایجاد کرده اند و اگر جایی نیز درزمینه تجارت الکترونیک و کسب وکارهای جدید کمبود قانون را داشته باشیم مجلس همکاری لازم را خواهد داشت.
وی افزود: استفاده از صندوق های مکانیزه فروش(POS ) در کسب کارهای کوچک و خانگی خیلی مطرح شده و بعضا نیز نگران این هستند که این صندوق ها فقط صرف اخذ مالیات بر ارزش افزوده است در صورتی که اینگونه نیست و این نگاه باید اصلاح شود. باید بتوانیم در بازار شفاف فعال کنیم و معتقد هستیم با گسترش فعالیت های تجارت الکترونیک کاهش قاچاق کالا را خواهیم داشت و هر چه در فضای تجاری شفافیت ایجاد شود قاچاق هم کمتر خواهد شد.