صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برای اولین بار در کشور انجام شد:

تولید ورقهای ساخت مخازن سوخت نیروگاه ماکو در فولاد مبارکه

کارشناسان و کارکنان خلاق فولاد مبـــارکه با دســـتیابی به دانـــــش فــنــــی تولـیــــــد ورقهای ASTM A283 GR.C(GOC) موفق...
 شدند، ورق‌های موردنیاز ساخت مخازن سوخت نیروگاه ماکو را تأمین کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، غلامرضا جوانمردی، مدیر متالورژی و روشهای تولید، با اعلام این خبر افزود: با درخواست شرکت گلبرق ارومیه از شرکت فولاد مبارکه برای تأمین ورق‌های با گرید مذکور، واحد متالورژی و روشهای تولید با همکاری تلاشگران خطوط تولید، با طراحی آنالیز شیمیایی مناسب در کاهش میزان کربن، کاهش میزان گوگرد، فسفر، کنترل ناخالصی‌های فولاد و همچنین کنترل دقیق دماهای نورد گرم، موفق به تولید این نوع ورق با ریزساختار مناسب و دستیابی به انعطاف پذیری فولاد شد.
وی افزود: این نوع گرید با خواص مکانیکی ویژه، مخصوصا تست ضربه در دمای منفی ۱۶ درجه سانتیگراد، باضخامتهای ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ و عرض ۱۸۰۰ و طول ۱۲۰۰۰ میلیمتر، با سفارش این شرکت و به میزان ۶۰۰ تن ورق گرم برای ساخت مخازن نیروگاههای ماکو استفاده شد.
مدیر متالورژی و روشهای تولید، در پایان از همکاری کارکنان ناحیه فولادسازی، نورد گرم و کسانی که در به ثمر رسیدن این موفقیت با این واحد همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.
بنابراین گزارش، پاشاپور مدیرعامل شرکت گلبرق ارومیه نیز در این خصوص، با ارسال نامه ای از مساعدتهای مدیریت شرکت فولاد مبارکه در اجرای این پروژۀ مشترک تشکر کرد و با بیان اینکه بومی سازی این نوع محصول، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی از خروج ارز نیز جلوگیری میکند، گفت: با استفاده از محصول تولید شده در فولاد مبارکه در مراحل ساخت مخازن نیروگاه ماکو، ویژگی های مهمی از قبیل جوش پذیری عالی و فرم دهی مناسب با موفقیت انجام شد که نشان دهندۀ کیفیت بالای ورق‌های تولیدی این شرکت است.
وی در خاتمه کسب این موفقیت را مایۀ مباهات صنعت کشور دانست.