صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

باساخت ۴.۲هزار کیلومتر راه آهن سریع السیر محقق می‌شود

اتصال چهار گوشه ترکیه با قطارهای فوق سریع

وزیر حمل‌ و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه با اشاره به پایان ساخت هزار و ۲۱۳ کیلومتر راه آهن سریع السیر اعلام کرد که ساخت ۳ هزار کیلومتر دیگر آن نیز ادامه دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، احمد ارسلان در گفتگو با خبرنگار آناتولی افزود: «چهار گوشه ترکیه را با قطار سریع السیر و فوق سریع به یکدیگر وصل می‌کنیم. علاوه بر کارهای انجام شده و در حال انجام، کار طرح‌ریزی ۵ هزار و ۲۷۷ کیلومتر راه آهن سریع السیر و فوق سریع دیگر نیز ادامه دارد.»
ارسلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۱.۳ میلیارد لیری در حوزه راه آهن در سال جاری ادامه داد:«بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه را به راه آهن سریع السیر و فوق سریع اختصاص داده‌ایم.»
وی پروژه خط آهن فوق سریع آنکارا-سیواس را از مهمترین حلقه‌های خط آهن قارص-تفلیس- باکو و پروژه خط آهن پکن تا لندن ارزیابی کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که این پروژه نیز در سال ۲۰۱۸ به پایان برسد. ۷۵ درصد از کارهای زیربنایی این پروژه که مسیر آنکارا تا سیواس را به ۴۰۵ کیلومتر کاهش خواهد داد، به اتمام رسیده است. همچنین کار ساخت خط آهن سریع السیر بین بورسا-بیلجیک، قونیه-کارامان-اولوکیشلا و مرسین-آدانا-غازی عنتب ادامه دارد.»
وی افزود: «در مسیرهایی که شرایط جغرافیایی اجازه می‌دهد سرعت این قطارهای فوق سریع به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد. در مسیرهایی هم که این شرایط مناسب نیست، خطوط راه آهن را مناسب برای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌سازیم.»