صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عنوان کارآفرینان برتر کشور را به زنان سختکوش قشمی اختصاص یافت

زنان سختکوش قشمی، کارآفرینان برتر ایران

اولین واکنش بعد از شنیدن سختکوشی های زنان قشم که موفق شدند عنوان کارآفرینان برتر کشور را به خود اختصاص دهند غرور و اشتیاق...
 برای تلاش بیشتر و دست یافتن به قله های افتخارات بزرگ تر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، فتحیه رضوانی بانویی از روستای نامدار برکه خلف جزیره و مدیرعامل شرکت تعاونی صدف لب سیاه قشم است که در نشست صمیمانه مدیرعامل این سازمان، راه پرفراز و نشیب زنان روستاهای جزیره برای تولید صنایع دستی اصیل قشم و گام برداشتن در راه توانمندشدن، را بیان کرد.
وی سرآغاز فعالیت های زنان روستای برکه خلف را سال 84 عنوان کرد و افزود: پس از شروع به کار هنرمندان در حوزه صنایع دستی و در سال 90 ، شرکت تعاونی صدف لب سیاه قشم ثبت شد و فعالیت رسمی، اداری و سازماندهی شده ما شروع شد.
رضوانی ادامه داد: با اوج گیری فعالیت زنان برکه خلف و روستاهای همجوار در شرکت تعاونی در سال 94 موفق به دریافت مهراصالت یونسکو  و در سال بعد نیز به عنوان تعاونی برتر زنان در استان و کشور انتخاب شدیم.
به گفته این بانوی کارآفرین افتخارات شرکت صدف لب سیاه قشم به همینجا محدود نشد و در اردیبهشت امسال هم عنوان زنان  برترکارآفرین در سطح کشور در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» نصیب زنان جزیره نشین قشم شد.
رضوانی اظهار کرد: آموزش ها و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم در حمایت و توانمندسازی زنان جامعه محلی نقش بسزایی در افزایش خودباوری و تولید محصولات هنرمندانه به دست آنان داشته است.
به گفته او هم اکنون 30 نفر به صورت مستقیم در این شرکت تعاونی مشغول به فعالیت هستند و 96 نفر هم از روستاهای همجوار با آنان همکاری می کنند.
بانوی کارآفرین قشمی بسترسازی برای حضور بیشتر هنرمندان قشم در نمایشگاه های ملی و بین المللی صنایع دستی را ضرورتی برای آشنایی بیشتر هرچه مردم با فرهنگ اصیل قشم و فروش صنایع دستی دانست.
وی طراحی مناسب و تولید محصولاتی که گردشگران تمایل بیشتری به خرید آنها دارند، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و عرضه صنایع دستی در بسته بندی های شکیل را از جمله مهمترین برنامه های هنرمندان قشم دانست که با حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم برای ارتقای جایگاه محصولات اصیل قشمی در سبد خرید گردشگران داخلی و خارجی، دنبال می شود.