صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

تعلیق حکم تعدادی از مهندسین متخلف دارای پروانه اشتغال به کار در گیلان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۴۲ فقره پرونده اشخاص دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی....
 که تخلفاتشان محرز گردیده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تعلیق شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، رضا علی‌نیا مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: مطابق بندهای ج و ح ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرائی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ و بر اساس اختیارات تفویض شده توسط وزارت راه و شهرسازی، ۴۲ فقره پرونده اشخاص دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی که دارای حکم درجه ۳ و بالاتر بوده‌اند و تخلفاتشان محرز گردیده است از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تعلیق شدند.
aوی اضافه کرد: عمده تخلفات صورت پذیرفته، عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین و ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، عدم رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای و از بین بردن حقوق شهروندی بوده است.
علی نیا تصریح کرد: حکم درجه سه انتظامی، مطابق ماده ۹۰ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، به‌صورت محرومیت موقت از استفاده از پروانه اشتغال به مدت سه ماه تا یک سال و ضبط پروانه اشتغال به مدت محرومیت است.
وی در پایان اعلام کرد: مردم شریف استان در صورت مشاهده تخلفات مربوط به ساخت‌وساز می‌توانند با شماره‌های ۳۳۱۱۰۰۴۹ و ۳۳۱۱۰۰۹۲ (داخلی شماره ۱۶۳)  اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.