صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بلاتکلیفی برخی تخلفات ساخت‌و‌ساز از سال ۸۹

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تغییراتی را در قانون نظام مهندسی ساختمان انجام خواهیم داد، گفت: پرونده‌هایی هستند که مربوط به تخلفات ساخت‌و‌سازهستند و از سال ۱۳۸۹ بلاتکلیف مانده‌اند.
حامد مظاهریان با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر تغییرات قانون نظام مهندسی هستیم و آن را یکی از اولویت‌های خود می‌دانیم، گفت: برای حل مشکلات ساخت‌وساز و اینکه هر نهادی مشکل را گردن دیگری نیندازد بحث تغییر و اصلاح قانون نظام مهندسی را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم هر چند که این موضوع باید در مجلس نیز بررسی و 
تصویب شود. 
وی با اشاره به اینکه این تغییرات در سه سطح خواهد بود به‌طوری که در سطح اول تغییر قانون را در دستور کار قرار می‌دهیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا با ابلاغ اصلاحیه‌های جدید، تغییراتی را در قانون نظام مهندسی ساختمان به وجود آوریم. به گزارش فارس، مظاهریان درباره وجود برخی تخلفات در ساخت و‌سازو عدم برخورد با این تخلفات گفت: به هر حال اگر تخلفی در ساخت و‌ساز صورت گیرد و پرونده‌ای برای آن تشکیل شود در شورای انتظامی بطور جدی بررسی می‌شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر پرونده‌هایی درباره تخلفات ساخت و‌ساز وجود دارد که برخی از آنها مربوط به تخلفات و پرونده‌های سال 89 است.