صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جهت یافتن زمینه های همکاری مشترک بین ایران و آلمان

فعالان دریایی آلمان از بندر شهیدرجایی بازدید کردند

اعضای هیات اقتصادی بلندپایه از کشور آلمان از توانمندی های عملیاتی و طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی بازدید کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اعضای هیات اقتصادی بلندپایه از کشور آلمان با سفر به دروازه طلایی اقتصاد ایران، از توانمندی های عملیاتی و طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی بازدید کردند.
خانم "یاکوبز شلایتهف" مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان با همراهی بیش از 20 نفر از مدیران ارشد صنایع دریایی و فراساحلی و شرکت های خصوصی این کشور از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید و برای یافتن زمینه های همکاری مشترک با مسئولان بزرگترین بندر تجاری ایران دیدار و گفتگو کرد.
اعضای این هیأت در نشستی مشترک با مقامات ارشد بندر شهیدرجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و زمینه های سرمایه گذاری آشنا شدند.
محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی‎های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیأت آلمانی ارایه کرد.
سعیدی پور در بخش دیگری از اظهارات خود فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد و ضمن تبیین اولویت های مشخص شده، به تبیین مدل‎های سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های خارجی پرداخت.
"یاکوبز اشلایت‎هف" مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان نیز در این نشست ضمن ابراز قدردانی از مهمان نوازی شایسته مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هدف از این سفر را یافتن زمینه های همکاری بین دو کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره فنی و فروش تجهیزات بندری و دریایی اعلام کرد.
در پایان این نشست، اعضای هیأت آلمانی سئوالات و دیدگاه های خود را مطرح کردند که معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص سوالات و مباحث مطرح شده توضیحاتی ارایه کرد.
لازم به ذکر است، اعضای این هیأت از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله‎های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران دیدن کردند.
بندر نفتی خلیج فارس، پایانه های 1 و 2 کانتینری، پایانه کالاهای متفرقه و عمومی، فازهای سه گانه توسعه بندر، اراضی پشتیبانی و سرمایه گذاری های صورت گرفته از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.