صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جریان معاملات امروز

آیفکس برای نخستین بار از مرز 930 واحدی گذشت

شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با رشد چشم‌گیر حدود 8 واحدی پشت سر گذاشت و با عبور از مرز 930 واحد در ارتفاع 932 واحدی ایستاد.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، صعود آیفکس در حالی رخ داد که با تاثیر مثبت از جانب گروه‌های محصولات شیمیایی و فلزات اساسی مواجه شد؛ بدین ترتیب نمادهای «مارون» و «میدکو» به ترتیب 5 واحد و بیش از یک واحد در این رشد شاخص نقش داشتند.

در جریان معاملات روز میانی این هفته معاملاتی، نماد «سمگا» که امروز بازگشایی شد متعلق به شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران و پس از آن نمادهای «قشیر» و «بهپاک» در صدر جدول بیشترین افزایش قیمتی ایستادند. در سمت مقابل اما نمادهای «دبالک»، «شراز» و «وسبحان» با بیشترین کاهش قیمت در میان نمادهای فرابورسی مواجه شدند.
نماد ذوب نیز با جابه‌جایی بیش از 79 میلیون سهم به ارزش افزون بر 66 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بازارهای اول و دوم را به خود اختصاص داد. در این دو بازار در مجموع بیش از 165 میلیون سهم به ارزش 427 میلیارد ریال دست به دست شد.
در سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد نقل و انتقال 956 میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و 153 میلیارد ریال بودیم که در 13 هزار و 870 نوبت دادوستدی انجام گرفت.
امتیاز تسهیلات مسکن فروردین‌ماه 96 در ادامه روند چند روز پیش خود بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان تسه‌ها به دست آورد و به علاوه امروز نیز با بیشترین قیمت نسبت به سایر اوراق تسهیلات مسکن خریدوفروش شد.
رصد بازار اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از جابه‌جایی بیش از دو میلیون ورقه به ارزش افزون بر 2 هزار و 135 میلیارد ریال در این بازار است و در این میان نماد «گلگهر» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفته است.