صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس صنعت و تجارت استان خراسان جنوبی:

محدودیتی برای صدور پروانه در حوزه اصناف استان خراسان جنوبی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه انبار که برای ثبت ورود و خروج کالا راه‌اندازی شد اقدام خوبی برای رصد کالاهای قاچاق بود گفت:
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای صدور پروانه در حوزه اصناف خراسان جنوبی وجود ندارد.
داوود شهرکی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی مدیریت تحول در فکر و رفتار اظهار داشت: معدن زیرساختی برای صنعت در استان خراسان جنوبی است که سال گذشته 900 محدوده معدنی راکد که از طریق سامانه کاداستر شناسایی شده بود آزاد سازی و به مردم معرفی شد.
وی با بیان اینکه بعد از آزادسازی محدوده معدنی در سال گذشته 200 محدوده مجدد ثبت شد افزود: در بخش اصناف درخواست و صدور پروانه از طریق سامانه بوده و در حال حاضر هیچ محدودیتی برای صدور پراونه برای اصناف وجود ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تامین منابع مالی برای خرید مواد اولیه مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان خراسان جنوبی است که در این راستا تسهیلاتی به واحدهای تولیدی اعطا شد.
وی بیان کرد: سامانه بهین‌یاب برای شناسایی واحدهای مشکل‌دار تولیدی راه‌اندازی شد و در این راستا کارگروهی به عنوان کارگروه رونق تشکل و مشکلات اولیه در آنجا پیش‌بین شد که بعد از شناسایی و پایش اولیه مشکلات، واحدها به کارگروه رفع موانع تولید معرفی شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال هدف‌گذاری بر تولید و اشتغال است و در حوزه تجارت سامانه ثبت سفارش واردات و صادرات، سامانه مرزنشینان، سامانه کارت بازرگانی و سامانه انبار برای ورود و خروج کالاها راه‌اندازی شد که این اقدام برای رصد کالاهای قاچاق کاری بسیار مفیدی بوده است.
شهرکی افزود: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین برنامه دولت است که در استان‌ها اجرا می‌شود و سیاست‌گذاری و شفاف‌سازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.