صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز رخ داد

رشد چشم‌گیر حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

در دومین روز از دومین ماه معاملاتی سال 96، شاهد رشد چشم‌گیر حجم، ارزش و تعداد معاملات فرابورس ایران بودیم...
 به گونه‌ای که دادوستد بیش از 638 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر 2 هزار و 447 میلیارد ریال در 65 هزار و 346 نوبت معاملاتی نتیجه معاملات امروز بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.
 به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران در بازارهای اول و دوم فرابورس نزدیک به 299 میلیون سهم به ارزش بالغ ‌بر 706 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد به گونه‌ای که این دو بازار حدود نیمی از حجم معاملات کل را به خود اختصاص دادند.
امروز نماد «ذوب» متعلق به شرکت ذوب آهن اصفهان و نماد «حریل» متعلق به شرکت ریل پرداز سیر به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات بازار سهام را در اختیار گرفتند. در همین حال نمادهای  «بهپاک»، «بمپنا» و «افرا» با بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی روبه‌رو شدند و در سمت مقابل، نمادهای «فزرین»، «کپرور» و «کتوکا» در صدر جدول بیشترین کاهش قیمتی ایستادند.
قیمت تسهیلات مسکن در بازه 502 تا 713 هزار ریالی
در میان اوراق تسهیلات مسکن نیز نماد تسه9601 با جابه‌جایی بیش از 55 هزار ورقه به ارزش افزون بر 39 میلیارد ریال به بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی در تابلو تسهیلات مسکن دست یافت. کمترین قیمت امتیاز تسهیلات مسکن به تسه آبان‌ماه93 با قیمت 502 هزار ریال و بیشترین قیمت نیز به تسه بهمن‌ماه94 با 713 هزار ریال تعلق گرفت.
در جریان نقل‌وانتقال‌های امروز در سه تابلو معاملاتی بازار پایه بیش از 333 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 598 میلیارد ریال خریدوفروش شد و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 6 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.
معامله 4 میلیون ورقه در تابلو ETF
تابلو ETFها امروز میزبان جابه‌جایی بیش از 4 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 71 میلیارد ریال بود و نماد صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به دست آورد.
رصد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز نشان می‌دهد که امروز 31 هزار سهم در این بازار معامله شده که ارزشی بالغ بر یک هزار و 58 میلیارد ریال را رقم زده است.
در نهایت شاخص کل فرابورس ایران نیز در تاریخ 3 اردیبهشت 93 پس از افت‌وخیزهایی 4 واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و به ارتفاع 912 واحدی رضایت داد.