صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حفظ جایگاه صادرکننده برتر خودروی کشور با بیشترین میزان سهم صادرات :

سهم سایپا از صادرات خودرو کشور افزایش یافت

شرکت سایپا ضمن حفظ جایگاه رتبه اول صادرات خودرو کشور در هفت سال گذشته، توانست 70 درصد از سهم صادراتی بازار خودرو کشور را در سال 95 به خود اختصاص داده و به پیشتازی خود در این عرصه ادامه دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپا نیوز، گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر و علی رغم فراز و نشیب ها و با وجود مشکلات در حوزه بین الملل، بر اساس استراتژی تعریف شده و با تکیه بر مزایای اقتصادی و رقابتی محصولات و بهره گیری از توان بازاریابی خود در حوزه جهانی توانسته است سهم خود را در صادرات خودرو کشور از 60 درصد به بالای 70 درصد ارتقاء دهد.
گروه خودروسازی سایپا طی سال های گذشته با حفظ رتبه اول فروش در بزرگترین بازار صادراتی خود یعنی کشور عراق، محصولات خود را به بازارهای سوریه، ونزوئلا، آذربایجان، ارمنستان، اوکراین، افغانستان، مصر، الجزایر، لیبی، سنگال، غنا، ساحل عاج، نیجریه، کامرون، سودان، جیبوتی، اتیوپی و اخیراً  کشور لبنان نیز صادر کند.
بر اساس این گزارش موفقیت های صادراتی شرکت سایپا مرهون مزیت های رقابتی محصولات یعنی قیمت رقابتی، مصرف سوخت اقتصادی، خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب قطعات یدکی است که قبل از ورود در هر بازار، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد و حفظ این مزیت ها انجام می گیرد.
این گزارش می افزاید: اضافه شدن محصولات و آپشن های جدید در سال جاری به سبد محصولات صادراتی شرکت سایپا به ویژه خودروهای دنده اتوماتیک، قدرت انتخاب مشتریان را در بازارهای هدف افزایش خواهد داد و به تبع آن با بهبود وضعیت اقتصادی بازارهای هدف و فضای کسب و کار بین المللی تحقق اهداف صادراتی را میسر خواهد نمود.
گفتنی است شرکت سایپا به عنوان پرافتخار ترین شرکت خودروساز کشور در زمینه صادرات، تا کنون 8 بار عنوان صادر کننده نمونه ملی و 2 بار عنوان صادر کننده ممتاز کشوری را کسب نموده است.