صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تیم اُفو با این همه ارزش، همچنان روی کارش متمرکز است

عبور استارت‌آپ اشتراک دوچرخه از مرز 2 میلیارد

استارت‌آپ به اشتراک گذاشتن دوچرخه اُفو (Ofo)، اکنون ارزشی بیشتر از دو میلیارد دلار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از نوپانا، دای وی (Dai Wei) کارآفرین 26 ساله‌ای که این استارت‌آپ را راه‌اندازی کرده است می‌گوید دلیل انتخاب این نام این است که این واژه (Ofo)، شبیه دوچرخه است.
با گذشت دو سال از راه‌اندازی این کسب‌وکار، این میزان پیشرفت قابل توجه است، زیرا این استارت‌آپ با پس‌انداز شخصی راه‌اندازی شده است.
این‌گونه به‌نظر می‌رسد که مؤسس این کسب‌وکار هنوز از ارزش استارت‌آپ خود که از شهر پکن شروع به‌کار کرده، باخبر نیست و در هر مصاحبه‌ای بیان می‌کند که تنها به فکر خدمت به مشتریان بیشتر و گسترش کسب وکار خود است.
اکنون مدیران اُفو در این فکر هستند که دوچرخه‌های زرد خود را 20 کشور دیگر از جمله ژاپن، اسپانیا، فرانسه، آلمان و فیلیپین به حرکت درآورند.
به گفته آقای دای وی «دوچرخه یک زبان مشترک جهانی دارد و اکثر مردم دنیا می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. خیابان‌ها می‌توانند پر از دوچرخه‌های رنگی شوند.»
تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل نیز اخیرا برای ملاقات با آقای دان‌وی، راهی پکن شد و در روزی که این اتفاق افتاد، اپلیکیشن اُفو در اپل‌استور، به صدر محبوب‌ترین‌های چین آمد و بیش از نیم میلیون نفر آن را دانلود کردند.
این مدل کسب‌وکار پیچیدگی‌ها و مشکلات عجیبی می‌تواند داشته باشد. از خرابی دوچرخه‌ها گرفته تا مشکلات و حوادث پیش‌بینی نا‌پذیر. از طرفی دیگر با توجه به میل همگانی به سرعت در همه زمینه‌ها، کمتر سرمایه‌گذاری روی این‌گونه ایده‌ها ریسک می‌کند.
این شرکت با وجود تمام مشکلات و موانع و رقبایی که دارد، همچنان امیدوارانه کار خودش را می‌کند و روی ایده‌اش متمرکزباقی مانده است. در عصر تکنولوژی به این سطح ارزش رسیدن، نتیجه کار تیمی منسجمی است. تیم موفقی با این شعار روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود: «هر زمان، هر مکان، دوچرخه‌ای برای سوار شدن»