صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معرفی خودروی مسابقه ای تسلا

در حالی که ما منتظر عرضه محصولاتی مثل Model3 از سوی تسلا هستیم. این شرکت کالیفرنیایی به پشتوانه سرمایه مالی قابل توجهش برخی محصولات مفهومی عجیب و غریب را معرفی می کند.
 تسلا امیدوار است که بتواند به کمک این خودروهای مفهومی در سال 2030 برند مسابقات Le Mans باشد. در واقع آن چه در تصویر می بینید یک خودروی مسابقه ای مفهومی با نام T1 است.
چرخ های این خودرو در بیرونی ترین بخش ها و ورودی هوایش در مرکز قسمت جلویی قرار دارد. جریان هوا هنگام حرکت خودرو دربخش های میانی خودرو عبور می کند و می تواند برق تولید کند. این فناوری بالا که Gorlov Helical Tutbine قرار دارد می تواند انرژی خودرو را درست در زمان حرکت فراهم نماید.
در حال حاضر تسلا T1 دارای یک موتور الکتریکی به توان 335 اسب بخار در هر گوشه است به طوری که بیشینه گشتاور کل مجموعه آن ها به 1770 پوند فوت می رسد. T1 به یک باتری 70 کیلووات ساعتی نیز جهت ذخیره انرژی مجهز شده و می تواند با هر بار شارژ مسافتی که بیشتر از خودروهای مشابه امروزی است را پشت سر بگذارد.
علاوه بر این بیشینه سرعت خودرو 410 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گفته می شود که این خودرو کاملا دارای ویژگی های یک خودروی مسابقه ای تمام عیار است.