صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان پزشکی قانونی :

خرید کالای ایرانی نیازمندارتقای کیفیت وحمایت مردم است

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: خرید و استفاده ازکالای ایرانی نیازمند حمایت مردم و ارتقای سطح کیفی محصولات توسط صاحبان صنایع است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایرنا، احمد شجاعی با بیان اینکه خرید و مصرف کالاهای تولید شده ایرانی نیازمند فرهنگ سازی در دو بخش فرهنگ فردی و فرهنگ عمومی است، اظهارکرد: به دلیل اهمیت موضوع پرداختن به موضوع خرید کالاهای ایرانی نباید درحد شعاربرخورد کرد بلکه نیازمند حمایت و عزم ملی است.
وی اقتصاد مقاومتی دارای دوجنبه فرهنگ سازی وخودکفایی برشمرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی ضمن برنامه ریزی منسجم و کارشناسی نیازمند فرصت زمانی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است. 
شجاعی با یادآوری اینکه سال جاری ازسوی رهبرمعظم انقلاب به سال « اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» نامگذاری شد ،گفت: مردم اگر برای استفاده از کالای ایرانی و مزایای خرید آن نظیر ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی وصرفه جویی های ارزی بیشتر آشنا شوند به طور قطع تمایل بیشتری برای خرید کالای ایرانی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما جزء کشورهای مصرف گراهستیم، ادامه داد: اما درعین حال بایستی برخی ازکالای مورد نیاز داخلی ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب قیمت آن نیز متناسب باشد تا مردم جذب خرید کالای وطنی شوند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی درپاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که خرید کالای ایرانی چقدر درسازمان پزشکی قانونی رعایت شده است،گفت: با توجه به نوع وظایف سازمانی سعی کرده ایم دراین باره ضمن بهره مندی از تولیدات داخلی فرهنگ خرید کالای ایرانی را درون سازمان نهادینه کنیم.
شجاعی ادامه داد: دراین خصوص از تولیدکننده گان و صاحبان صنایع که بتوانند تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در سازمان پزشکی قانونی را تولید و تامین کنند نیز استقبال می کنیم.