صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر ارشاد در امور زنان و خانواده:

زنان اهل هنر درکنترل آسیب های اجتماعی تاثیر گذارند

مشاور امور زنان و خانواده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زنان اهل فرهنگ و هنر در کنترل آسیب های اجتماعی، تقویت بنیان ها و اهداف...
انقلاب اسلامی تاثیرگذارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، پروین داداندیش روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام زن و روز مادر که در وزارت ارشاد برگزار شد، افزود: زنان اهل فرهنگ و هنر در تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بودند و امروز در دهه چهارم انقلاب هم می توانند در کنترل آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان ها و اهداف انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشند.
مشاور امور زنان و خانواده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ولادت بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 900 زن مشغول به کار هستند که در مجموع 33 درصد از نیروهای شاغل این وزارتخانه را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: بیبشتر خانم های شاغل در وزارت ارشاد دارای تحصیلات عالیه اند و در این خصوص هم تحصیلات بانوان با پست های واگذار شده به آنان نسبت به آقایان از مطابقت بیشتری برخوردار است.
مشاور امور زنان و خانواده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از سال 1392 تا کنون تعداد زنان دارای پست های مدیرکلی این وزارتخانه افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت استفاده از توانمندی بانوان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور افزایش یافته و می توان گفت که تعداد بانوان نویسنده، بانوان فعال در عرصه رسانه و همچنین مدیران مسئول در نشریات هم افزایش یافته است.
داداندیش با اشاره به افزایش حضور زنان در حوزه های هنری وزارت ارشاد ، تصریح کرد: یکی از برنامه های وزیر ارشاد، تقویت سهم اقتصاد هنر خلاق است که با استفاده و بهره گیری از توانمندی های بانوان در این عرصه می توانیم شاهد توسعه های چشمگیری باشیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از بانک اطلاعات بانوان در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: آثار بانوان در حوزه خانواده در این بانک جمع آوری می شود و به سه زبان در این بانک قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تشکیلات زنان، همچنین در سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختارمند شد و در ادارات استانی برای این تشکیلات، رابطانی معرفی شده اند که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها در استان ها توانمندی بانوان را در استان های مختلف شناسایی و در این بانک ثبت کنیم.
داداندیش یکی از وظایف وزارت فرهنگ را نهادینه کردن گفتمان فرهنگی برشمرد و اظهارکرد: استفاده از توانمندی بانوان در این حوزه قابل احترام است و در این خصوص از این توانمندی ها استفاده خواهد شد.
مشاور امور زنان و خانواده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اعتقاد داریم خاک ایران اسلامی می تواند بانوان بسیار توانمند و فرهیخته ای را تربیت کند و باید از وجود و توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف استفاده شود.
به گزارش ایرنا، سایت دفتر بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل آثار بانوان امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور امور زنان و خانواده وزیر و بانوان فعال در این وزارتخانه رونمایی می شود.