صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عید ایرانی با کالای ایرانی

برند سازی راهکار مناسب جذب مشتری داخلی برای کالاهای ایرانی

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارزمازندران راهکاراصلی برای جذب مشتری داخلی برای کالاهای ایرانی را برند سازی کالاهای تولیدی در کشور می داند.
علی پیرفلک گفت که با برند شدن کالاهای تولید داخل، کیفتشان نیز افزایش خواهد یافت و با افزایش کیفیت، استقبال مشتریان داخلی نیز برای خرید این نوع کالاها افزایش خواهد یافت.
وی افزود : ما برای افزایش مشتری برای تولیدات داخلی نیاز به اعتماد سازی در جامعه داریم و این روند نیز با برند سازی کالاها امکانپذیر می شود.
مشاوراستاندارمازندران معتقد است که با برند سازی تولیدات داخلی کیفیت سنجی کالاها برای خریدار بهتر قابل قیاس است و با استقبال مردم از این نوع کالاها سایر تولیدکنندگان نیز مجبورند به سمت کیفی سازی و برند پیش بروند.
پیرفلک اظهارداشت : امروز در بازار ما تولیدات با کیفیت ایرانی به خصوص در کالاهای چون پوشاک ، کیف؛ کفش و سایر اجناس وجود دارد، چون برند نشدند، بعضا در بازار با نام تولید خارجی به فروش می رسند.
وی اضافه کرد : مردم ما باید با خرید کالاهای ایرانی ولو با کیفیت بعضا پایین تر از مشابه خارجی از آنها برای پایداری اشتغال و حمایت از سرمایه های داخلی حمایت کنند تا این تولیدات بتوانند در بازار رقابتی استقامت کنند.
این مسوول بار دیگر با تاکید بر تبلیغات کالای ایرانی گفت که خرید کالای ایرانی به معنای استقبال از کالاهای بی کیفیت نبوده و کالاهای باکیفیت تولید داخل باید مد نظر قرار گیرد تا سایر تولیدکنندگان نیز تشویق شوند خود را به کالاهای مورد استقبال برسانند.
در مازندران 3 هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که با سرمایه گذری 580 هزار میلیارد ریالی 88 هزار اشتغال پایدار را رقم زدند.
پیش بینی می شود با فرهنگ سازی اولویت قرارگیری خرید کالاهای ایرانی با افزایش ظرفیت اسمی این تولیدات، میزان تولید این واحدها تا 1.5 برابر فعلی نیز دور از دسترس نخواهد بود.