صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر کار:

مهارت می تواند به تولید ثروت منجر شود

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اثربخش آموزشی و مهارتی سازمان ها را موجب تبدیل ظرفیت ها به ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
به گزارش کسب وکار نیوز و به نقل از ایرنا، 'محمدامین سازگارنژاد' روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری که در محل هتل لاله برگزار شد،با مقدس شمردن امر آموزش و تربیت نیروی انسانی، اظهار داشت: همکاری های آموزشی و مهارتی با سازمان ها و دستگاه ها در راستای تربیت نیروی انسانی و توانمندسازی ملی، رشد و بهره وری را محقق می کند.
وی با بیان این مطلب که این نوع همکاری های آموزشی امر توسعه کشور را هموار می کند، تصریح کرد: از هر زاویه ای که به موضوع نگاه کنیم این امر ضروری و مهم است و می تواند با توانمندسازی ملی، کشور را به چشم انداز اقتصاد مقاومتی نزدیک تر کند. 
وی با اشاره به تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز پروژه های عظیم نفتی عسلویه، اذعان داشت: مهارت آموزی به عنوان بهترین مسیر برای اشتغال، رشد و بهره وری، افزایش سرانه تولید ناخالص ملی و در نهایت رشد اقتصادی و اعتماد ملی است و آموزش های مهارتی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و راهکاری مؤثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار کار است.
به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،تربیت نیروی انسانی باید متناسب با نیاز صنعت و تجارت کشور باشد تا پاسخگوی نیازهای بازار باشد و آموزش های فنی و حرفه ای یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی است.
وی هدف از امضای این تفاهمنامه را پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان کشوری، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های بازنشستگان متخصص به عنوان مربی آموزشگاه های فنی حرفه ای، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای به کانون های بازنشستگی، عنوان کرد.
سپس «محمود اسلامیان» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در این نشست گفت : ضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشستگان در راستای توسعه آموزش و مهارت افزایی است.
وی بر ضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشستگان در راستای توسعه آموزش و مهارت افزایی و توسعه فرهنگ یادگیری و آموزش در کشور تاکید کرد و گفت: آموزش و یادگیری سن و مسئولیت نمی شناسد و در هر سن و پستی ضروری است به امر یادگیری بپردازیم و این یادگیری در هر شرایطی موجب نشاط می شود.
اسلامیان اعلام کرد: در صندوق بازنشستگان کشوری فرهیختگان بسیاری در حوزه های مختلف فرهنگی، کارمندی، قضات حضور دارند که می توان از تجربیات همه آنها بهره مند شد. 
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای بتوانیم از تجربیات و پتانسیل بالای بازنشستگان در جهت توسعه امر آموزش و مهارت آموزی بهره ی لازم ببریم.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم محمد امین سازگار نژاد به عنوان رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور تفاهمنامه امضا کردند.
ارائه بیمه مسوولیت مدنی حوادث کارآموزان، برگزاری دوره های آموزشی اختصاصی و مورد نیاز بازنشستگان و در نهایت ارائه مدرک و گواهی معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه ای به بازنشستگان و فرزندان آن ها در صورت موفقیت در آزمون های علمی و عملی سازمان از جمله محورهای این تفاهم نامه است.