صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تولید سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تولید سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوزو به نقل از فارس، حسن رکنی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی ضمن مناسب توصیف کردن شرایط تولید تخم‌مرغ در کشور افزود: ایران جزء 12 کشور نخست دنیا به لحاظ میزان تولید تخم‌مرغ است.
وی همچنین با بیان اینکه سالانه 950 هزار تن  تخم‌مرغ در ایران تولید می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر فضای خوبی جهت صادرات تخم‌مرغ و ورود به بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات 10 درصدی تخم‌مرغ در بازه زمانی 12 ماهه سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: چراغ صادرات این محصول با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب، دانش فنی و برنامه‌ریزی عملیاتی روز‌به‌روز پرفروغ‌تر خواهد شد.
وی حفظ و پایداری بازارهای جهانی را سخت‌تر از ورود به این بازارها دانست و اظهار داشت: خوش‌قولی و انجام تعهدات از اصول اساسی تجارت است.
رکنی در ادامه بسته‌بندی، ثبات قوانین و مقررات، حمل و نقل، قیمت رقابتی، کاهش هزینه تولید و غیره را از دیگر موارد در حوزه صادرات و حضور موفق در بازارهای بین‌المللی برشمرد و گفت: صادرات در ساختار اقتصادی کشور بسیار نقش‌آفرین است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: به‌رغم اینکه ایران در بخش صادرات مواد پروتئینی به ویژه تخم‌مرغ هنوز جوان است، اما ریل‌گذاری‌ها و اقدامات خوبی تاکنون در این حوزه صورت گرفته است.
رکنی با بیان اینکه در حال حاضر تخم‌مرغ تولید ایران به 10 کشور جهان صادر می‌شود، اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آسیای میانه و غیره از جمله مقاصد صادراتی این کالا هستند.