صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گردهمایی بزرگ مدیران کسب و کار ؛

پویایی کسب و کار با راهبری بخش خصوصی امکان پذیر است

رئیس انجمن کسب و کار ایران تاکید کرد : پویایی کسب و کار با راهبری بخش خصوصی واقعی امکان پذیر است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ هادی سیاری گفت : زمانی بازار اشتغال و تولید و کسب و کار در کشورمان پویا می شود که بخش خصوصی واقعی و اصل ۴۴ به درستی عملیاتی و اجرایی شود.
هادی سیاری با بیان اینکه بخش خصوصی جلوتر از بخش دولتی حرکت می کند، اظهار داشت: دولت و قانونگذاران باید بخش خصوصی را یاری کنند و با فرصت دادن به بخش خصوصی در کنار کسب و کار سنتی روند ارتقای اقتصادی را برای جامعه رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی درهمه بخش های اقتصادی اثرگذار شود و مردم به صورت عملیاتی و اجرایی وارد صحنه اقتصادی بشوند رشد اقتصادی و سرانه ملی ما با کشورهای توسعه یافته رقابت می کند.
بنابر این گزارش ؛ بزرگ ترین گردهمایی رهبران کسب و کار با تقدیر از کارآفرینان برترو چهره های ماندگار کشور و با حضور شخصیت های فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی ، اعضای شورای شهر، مدیران بانک های خصوصی، هنرمندان و جمعی از فارغ التحصیلان دوره های DBA و MBA ، برگزار شد.
در جشن فارغ التحصیلان مدرسه عالی کسب و کار ماهان با مشارکت ۱۵۰۰ نفری مردم ، از اساتید کارشناسی ارشد و دکترا هم تقدیر شد آمد.
در ادامه اصغر جهانگیری ، کارآفرین برترکشورطی گفت و گویی اظهارداشت : به دلیل شکل گیری سریع هوش مصنوعی و از بین رفتن ۷۰ درصدی مشاغل بشر ، به زودی تکنولوژی جای ابزار انسانی را خواهد گرفت و در آینده وارث صدها میلیون انسان بیکار خواهیم بود که دولت ها به تازگی با ابن پدیده آشنا شده اند.
حذف فوری مدرک گرایی از دانشگاه ها
جهانگیری با بیان اینکه سیستم دانشگاهی کهنه ، بیکاری ۷۰ میلیونی را به همراه داشته است دباره حذف رشته های فاقد بازارکار که به تازگی از سوی وزارت علوم اعلام شده است ، گفت : وقتی قرار است به رشد ۸ درصدی اقتصادی برسیم دولت باید سالانه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند.
وی تصریح کرد : در حالی که با خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار و احتساب آمار بیکاری قبلی، نمی توان بحران اشتغال را حل کرد و تکنولوژی هم که بر بیکاری می افزاید ، پس تنها راه کاهش بیکاری ، آموزش مهارت به شکل جدی دردانشگاه ها در قالب شناساندن منابع و فرصت های شغلی و خلق ثروت است.
این کارآفرین نمونه کشور، برگزاری گردهمایی بخش خصوصی را فرصتی برای جوانان و آشنایی با رهبران کسب و کارومتخصصین دانست که به تولید و کارهای بزرگ منجر می شود و از دولت خواست برای استفاده از منابع عظیم ثروت که اشتغال جوانان را به دنبال دارد ، بودجه ای فراهم کند.
دانش اندوزی همراه با مهارت جامعه را هدایت می کند
بهروز فروتن ، کارآفرین برتر هم این گردهمایی بخش خصوصی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از آن به عنوان ازدحام علمی نام برد و اظهار کرد : دانش اندوزی تخصصی و با مهارت به هدایت جامعه کمک می کند
وی درباره شیوه پیاده سازی اصل ۴۴ و نقاط قوت و منفی آن گفت: در حال گذر از دوران دولتی به بخش خصوصی هستیم و اصل ۴۴ خیلی موفق نبوده و هنوز نسبت بخش خصوصی به دولتی ۲۰ به ۸۰ است ولی ۲۰ درصد بخش خصوصی می تواند ۸۰درصد بخش دولتی را اداره کند و دولتمردان باید تفکر خصوصی را بپذیرند.
وی درباره حذف رشته های فاقد بازار کار هم گفت : ما نبازمند دانش های کاربردی هستیم این به معنای بی اعتقادی به علوم پابه نیست و دولت باید برای بقای اقتصاد سالم از مزیت های تشکل های اقتصادی ، صنعتی ،علمی و فرهنگی، بیشتر برخوردار شود.
وی درباره راهکار کاهش بیکاری و افزایش اشتغال اظهارداشت: دولت از بخش خصوصی و تشکل های صنفی به عنوان اتاق فکر اقتصاد استفاده کند.