صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل انتقال خون استان تهران:

اهدای خون خون افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سالجاری میزان اهدای خون در این استان نسبت به مدت مشایه سال گذشته (1394) 10درصد افزایش یافته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،سید مرتضی طباطبایی روزپنجشبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 11ماهه امسال 403 هزار و 184 نفر به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد 338 هزار و 265 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی خاطرنشان کرد : در بهمن ماه امسال بیش از 32 هزار نفر در استان تهران خون اهدا کردند که سهم اهداکنندگان مستمر (با سابقه 2بار اهدا در سال) برای اولین بار در این استان به 50 درصد رسیده است.
طباطبایی با بیان این که شاخص اهدای مستمر از فاکتورهای مهم در تضمین سلامت خون‌های اهدایی است، افزود: امیدواریم با استمرار برنامه‌های پیش بینی‌شده این شاخص در سال آینده بیش از این، ارتقا یابد.
** افزایش 17 درصدی اهدای خون توسط بانوان در حادثه پلاسکو 
وی خاطر نشان کرد: اهدای خون توسط بانوان در حادثه پلاسکو 17 درصد افزایش داشت و زنان با حضور پر رنگ خود برای اهدای خون و کمک به مصدومان این حادثه، حس مشارکت بالایی را به نمایش گذاشتند.
مدیرکل انتقال خون استان تهران خاطرنشان کرد که بانوان تمایل چندانی برای اهدای خون ندارند به طوری که اهدای خون در میان بانوان بین چهار تا پنج درصد است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه 50 درصد از جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهند اما هنوز اهدای خون در این قشر فرهنگ سازی نشده است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران از راه اندازی و فعال شدن پویش(کمپین) زمستانی اهدای خون با عنوان «از یلدا تا نوروز» برای افزایش میزان خونگیری در فصل سرد امسال خبر داد.
طباطبایی افزود: این کمپین در سه مرحله شب یلدا، ایام دهه فجر و پایان سال و مصادف با چهارشنبه سوری فعالیت جدی کرده است.
وی اظهار کرد: از آنجا که انتقال خون در ایام سرد سال با کمبود اهدای خون مواجه می شود به همین منظور کمپینی برای این قضیه راه اندازی شده است تا این کمبود، جبران شود.
طباطبایی تصریح کرد: اگرچه سیاست سازمان انتقال خون دوری از فعالیت های هیجانی در مراکز اهدای خون است و هدفش این است که مردم با فرهنگ سازی و ایثار، خون خود را به نیازمندان اهدا کنند، اما به دلیل سردی هوا و آلودگی هوا این کمپین راه اندازی شد.